Temavecka nu:)

Halloj!  Idag vaknade jag, gjorde mig iordning och gick till skolan.

Sen fick jag och Lisa jaga runt efter våra lärare i hela skolan hehe;)
När vi gjorde det så fick vi "checka in"  alltså trycka tummen mot en "färgsak"  (?) och stämpla  på en typ tavla;)

Sen gick vi ut till vår fotbollsplan, hela vår skola + fröslunda!

Först fick vi lyssna och titta på en orkester som spelade.
Sen kom en helt sjukt rolig komiker, ni som inte såg kan inte ens gissa, vi skrattade ihjäl oss alltså!;D

Sen skulle man gå dit man skulle vara, i  mitt fall utanför ica i fröslunda.
Så jag satt där helt ensam ganska länge, till slut kom lärarna vi ska ha denna vecka.

Då gick vi in i musiksalen i skolan där, presenterade oss för varandra och började dela in oss i "band" som vi ska vara med hela veckan.

jag kan inte berätta allt vi gjorde för det tar så lång tid;)

Men vi sökte efter nån bra låt som vi ska göra cover på, vi höll på med det nästan hela dagen.
Det kommer bli väldigt svårt att välja låt, det finns så många bra!

Till lunch blev det pizza, godare än på stålfors kan man ju säga;)

Vi slutade halv 3, då gick jag hem, lyssnade på några låtar vi hade att välja mellan.

Sen var det cellodags, det gick rätt bra:)

Nu ska jag sitta här en stund, kolla massa twilighthemsidor och sånt som den twilightälskare jag är!!

Sen fortsätter jag väl läsa första twilightboken.

Ha det bäst älsklingarna mina♥  //yorkielover


Hehe jag skyltar verkligen med vad jag gillar!;)
Men visst är dom sööta?  Min favorit är hon i mitten, sen han till vänster
och sist han till höger♥


Haha, ja, jag bjuder på mig själv iallafall! <3


Kolla vad koncentrerad jag såg ut;)
Jag försökte väl hålla balansen kanske. <3


Jag tror ni har fattat, men jag älskar verkligen min nuvarande klass!♥


Här kommer en låt som jag tillägnar till min sötnos, det stämmer enligt mig!

Min älskling, du är som en ros,
en nyutsprungen skär,
ja, som ljuvaste musik,
min älskade, du är.
Så underbar är du, min vän,
och ser så vacker ut,
och älska dig det ska jag än
när havet sinat ut!
När hela havet sinat ut
och bergen smält till glöd!
Ja, älska dig, det ska jag än
när jorden ligger död.
Min älskling, du är som en ros,
en nyutsprungen, skär,
ja, som ljuvaste musik,
min älskade, du är.



Kalla den Änglamarken eller Himlajorden om du vill,
jorden vi ärvde och lunden den gröna,
vildrosor och blåsippor och lindblommor och kamomill, låt dom få leva
dom är ju så sköna!

Apropå blommor alltså;)


Jag i min mysiga pyamaströja, som förresten typ gör reklam för Happis! <33


Här är en dikt om våren jag hittade:

Våren är knopparnas tid – och kärlekens,
den spirande tiden och den ljuva,
förutom för dom som får snuva.

Spännande äventyr i solens sken,
het på vissa ställen – kjol och bara ben.
Ljum blir kvällen – kort blir natten,
varma dagar och krokus i rabatten.

En sorglös tid – mycket som händer,
njut varje minut, ta en dag i sänder
- innan ljuset vänder.
Gå på upptäcksfärd i vår värld – våren är kort,
sedan bleknar minnen – men dör aldrig bort.



Bye Bye!



Kommentarer
Postat av: Fassan

Hej Nanna!

Det var mycket att läsa eftersom jag inte har fått tag i en dator på en hel vecka. Jättefina bilder igen!

De där tre bilderna på dig var bra allihopa men jag tycker mest om den första (söta Sanna) bilden. Tiden tar slut för mig här på biblioteket men jag får fortsätta nästa gång. Ha det bra! ISÄ.

2010-04-27 @ 09:31:43
Postat av: Tooottoo

Den där stämpel-färgen gick inte bort. :(

Komikern var verkligen bra!

Men du på den första bilden kommer "han till höger först" sen "hon i mitten" och sen "han till vänster"

Den sita bilden var jättefin! och de andra också såklart, men den var jöttesöt! :D

Jättefin dikt! Den stämmer precis!

2010-05-06 @ 20:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0