Dikter om katter

Hejsan igen!
Ni vet nog att jag fullkomligt ÄLSKAR katter, och särskilt efter att ha umgåtts med en svart huskatt i 8 dagar!
Ett tag gillade jag inte katter så mycket faktiskt, vet absolut inte vad som var med med mig då;)
Men nu har jag googlat och så, och hittat fina dikter om den underbara varelsen, katten. ♥

Du min kära katt är min lilla skatt!
Jag älskar dej så,
det hoppas jag du kan förstå!
Din hållning är stolt, din päls är mjuk,
dina ögon är skarpa och hemlighetsfulla,
men bäst av allt gillar jag ditt roliga sätt!
Det är ditt sätt som får mej att le och bli varm i hjärtat!
Ett litet djur med sån livsglädje och energi.
"Älskade katt" hoppas att du förblir min hemlighetsfulla,
lekfulla skatt.


Katten ser på dig när den vill.
Du ser på den - när den vill.
Det är själva idén med
att vara katt.


För blinda själar
är alla katter lika.
För en kattälskare
är varje katt unik.


En katt vill bara vara på platser där den trivs
och om det inte passar kanhända att den rivs.

En katt vet vad den vill och aldrig blir den velig
Men fast den är sin egen så är den också kelig.

Och ljudet när den spinner kan få en riktigt lugn
när den gonar sig i solen eller värmen från en ugn.

Ja, en katt har nåt att lära, oss som stressar runtomkring
- för den kan slappna av och göra ingenting.


Det finns ingen snooze-knapp på en katt som vill ha frukost.

Ibland brukar jag jämföra en katt med en öppen spis.
Den värmer, den ger ro, den är vacker att se på, den luktar gott och den knastrar
på ett hemtrevligt sätt så länge man inte häller vatten på den.


När du blivit utvald av en katt har du nått så långt som du kan komma.

Hunden: människorna ger mig mat
och kärlek, de måste vara gudar!

Katten: människorna ger mig mat
och kärlek, jag måste vara gud!

 

Vill du ha en ständig sysselsättning?
Då ska du försöka få din katt att
sitta vackert.

 

En katt låter dig sova i sängen. Ute
på kanten.

Haha, just det hände mig ibland när jag passade Zambo!;)


Katter är klyftigare än hundar.
Man kan aldrig få åtta katter att
dra en släde genom snön.


Endast en kattälskare får uppleva lyxen
av en pälsklädd, spinnande sängvärmare.


Håller med 100 %!



Om du inte vill att din katt ska
promenera över hela dig, bör du sova stående.


Haha, det borde jag ha testat;D



Katten skänker lugn åt den orolige,
tröst åt den ensamme och glädje åt den sorgsne.



Visst är dom fina? :)
Jag bloggar igen om jag kommer på nåt annat intressant, eller ointressant att skriva;)
Kramar ♥

 

 





Kommentarer
Postat av: JB & Linda

Hej!



Vill du vara så gullig och svara på

"(går)Dagens jävla fråga" ?



http://fuckingjb.blogspot.com/2010/08/dagens-javla-fraga-178.html



Tack på förhand och ha en forsatt bra dag!!!



Mvh



Jocke & Linda

2010-08-18 @ 15:21:19
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0