welcome to the newscorner

Ja, så börjar jag säga, jag är nämligen nyhetsuppläsaren i våran nyhetssändning.
En väldigt flummig nyhetsuppläsare, som börjar skratta i varje mening hon ska säga, och pratar så snabbt att hon inte ens hänger med själv! ;)

Men allvarligt, den här meningen vet jag inte hur jag ska lyckas med att inte skratta när jag säger:
" Santa got his flying license rewoked. LA is powerless because of a rat."

Det låter ju så himla kul!


Det allra roligaste med det är att jag inte kan komma ihåg hur man uttalar license, sa fel varje gång när vi tränade idag, jag uttalar som på svenska.
Så för att säga rätt så har jag skrivit upp hur man uttalar, alltså  l a j s e n s.  Självklart börjar ju skratta när jag läser det, men jag ska träna mer ikväll och skärpa mig! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0