LOVAJANSSONGÄSTBLOGGARIDAG

Hej!
Det är jag igen. Sanna och jag har haft en stressig men rolig eftermiddag som har inkluderat lite sylt och en ganska rolig Farsa. Allt började för ungefär fem timmar sedan då vi gav oss ut i detta karga väder för att köpa sylt på tub som Sanna av någon läskig anledning tyckte var skön att klämma på. Vispgrädde inhandlades också.
När vi kom hem var klockan 18.00 och vi började göra waffelsmet mohahaha. Sedan upptäckte vi till vår förskräckelse att bion vi skulle på började om en halvtimme. SATAN I GATAN, det var vad vi tänkte! Sedan tog vi en hemsk risk... Vi skyndade oss att joxa ihop smeten, halvgräddade flera cm tjocka waffels och slängde i oss dem. Synd att vi inte hann äta fler, jaja, Sanna får väl käka upp grädden imorgon till frukost så att den inte härsknar. Men det blir nog inga problem hehe. 
Det var tio minuter tills bion skulle börja då vi slängde oss på cyklarna. Jag på min pappas herrcykel, med obarmhärtigt smal sadel -  AJ MIN STJÄRT! Vi hann i alla fall till bion, och kom faktiskt fem minuter för tidigt - vi känner oss stolta.
När vi satt oss på stolarna kom vi på att vi skulle köpt popcorn. Vi fick tränga oss förbi tjockisarna i våran rad, de hade så stora RUMPOR och LÅR att vi knappt kom förbi. Hela familjen vägde sökert över ett ton sammanlagt - promise!
När vi åter satt oss upptäckte vi att man faktiskt blir rätt så törstig av popcorn, tjockisarna började bli lite irriterade när vi trängde oss förbi för andra gången.
När vi hade både popcorn och apelsinMER trodde vi att tjockisarna skulle få vara ifred. Men nej då, så klart så hade jag tappat den FÖRBANNADE NYCKELN till pappas cykel. Jag försökte ta vägen över fettona (de var verkligen extrema) men det resulterade i att jag satt i knät på mamma-tjock. Japp, där fick man känna på unken svettdoft. YUMMY :p
Nyckeln hittades inte så jag gick tillbaka till Sanna igen. Sedan kom jag på att pappa nog skulle bli lite irriterad om jag lånat hans cykel och utnyttjat hans Visa-kort till biobiljetter, och sedan tappade bort nyckeln. Det fick bli vägen förbi familjen - fet ännu en gång. Vid det här laget hade de blivit så irriterade att de var alldeles röda i ansiktet. När jag kommit ut ur raden viftade Sanna och sa att hon hittat cyckelnykeln under min stol - jippie, jag hade vandrat förgäves...
Sedan fick i alla fall den charmiga familjen vara ifred då Farsan rullade igång. En bra film måste jag säga, men slutet var lite klent. Jag skrattade nog högst i salongen i alla fall. Familjen hade ingen humor, de satt bara och såg sura ut med sina stela nunor. De kanske fortfarande var irriterade på oss/mig!
När filmen var slut tappade jag bort min vante, men det är en annan historia. Nu kommer lite bilder istället.

Tack för gästfriheten Sansen/ Lova

Baka baka liten våffelsmet:


jag säger bara en sak: MOHAHAHA

 
Lova med mjölet, Sanna med saltet. Teamwork

 
Resultatet: klimpig smet och två crazy pingvins. Tjecka min haka.

Senare på kvällen...:


cute, huh?

 
Vi har många sidor att visa upp, vissa vackrare än andra!

Mer bilder utlovas i nästa inlägg...

TUBBIEKRAM (en bamsekram, sådan som Tellietubbisarna gör. Man påverkas av att bo med Alexander Junior Cullin)


Kommentarer
Postat av: jossan

söta

2010-02-26 @ 17:32:52
Postat av: Tooottoo

Haha! Synd att ni gjorde tjockisarna irriterade, och att du tappade bort vanten. Du tog mitt uttryck! Fast det heter baka, baka kaka, gjorde det på Tessa (hunden) Jättekul! Sanna kanske minns...

Har rätt om slutet, var lite klent, men , men, han har rolig humor i allafall!

//Skit på er, bajskorvar och ha det bäst. (haha)

2010-02-26 @ 21:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0