Rolig förmiddag idag:)

Hejsan!  Igår gjorde jag inte mycket mer än jag skrev då, jag var hos Ninjo och gosade lite, läste och latade m,ig som vanligt;) Idag hade jag det desto roligare. Jag följde med mamma till växthuset där hon tillfälligt jobbar, för att få träffa chefens hund. Först fick jag hjälpa mamma att bära krukor och sånt, det var ganska roligt men jag tror att man tröttnar i längden. Sen fick jag gå på rundvandring i växthuset, och efter det var det fikadags. Då skulle han med hunden kommit men han var försenad så jag fick vänta ett tag. Men till slut kom han, den stora fina Grand Danoishunden, gud vad stor han var, nästan en meter hög! I början var han lite nervös och blyg, men sen började han nosa mig överalllt, och då menar jag överallt;) Och tänk er själva om en hund stor som en kalv, nosar dig i nacken, då känner man sig bra liten! Men sen blev vi jättekompisar och gosade  med varandra. Och faktum är att det var betydligt mysigare att gosa med en så stor hund än jag hade kunnat gissa, han var jättesnäll och lugn:) Söt också, faktiskt jättegullig och lydig,jag menar, när jag sa sitt och ligg så gjorde han som jag sa. Efter ett tag så blev han nog lite rastlös för han började jaga sin svans, det såg rätt kul ut, men han är ju bara 1 år så han är ju lekfull. Så jag gick till honom och självklart skulle han ta min vante och börja leka med den, så vi fick ha en dragkamp ett tag, och han är ju så himla stark så det är klart att han vinner;) Men då provar jag att säga loss och minsann, han släpper den! Vi fortsatte att leka, jagade varandra och busade en stund, men sen blev han lite väl vild och började hoppa på mig, det var lite läskigt eftersom han är så stor, han slickade mig på näsan, det finns då inte många likheter på honom och Ninjo;) Men så lugnade han ner sig och jag satte mig på en kruka och då kom han och la sitt huvud i mitt knä, så himla gulligt! Jag tror inte vi kommer ses igen, men jag kommer sakna honom, han är en av de bästa hundarna jag nånsin träffat, han är så speciell, helt underbar, och det fina namn han bär är Melvin:) Efter det besöket tog jag bussen hem och lagade lunch, jag gick inte till Ninjo idag, för jag hade lust att bara vara hemma. Så jag har läst och suttit här på eftermiddan. Vi får se vad som händer imorgon, ha det bäst// yorkielover
P.S jag kanske lägger ut svaren ikväll, men jag vill gärna ha fler frågor!:( aja, gör som ni vill, love you <3


stor och ståtlig;)


visst är han gullig? <33


Melvin på sin karlsson på taket filt;)


Bästa bilden, Love you Melvin, "lilla" gubben♥


han har vissa likheter med en kalv, haha!;D särskilt när han pussade mig överallt!


Melvin när vi busade;)  Min älskling♥


kolla vad sorgsna, snälla ögon han har! <33  hejdåå!






Kommentarer
Postat av: Tooottoo

Hoppas att du får alla frågor du vill ha så att du kan svara på dom snart. :D

Melvin var ju jättesöt! Han har nästan min idols namn...

Men har ser inte ut att ha sorgsna ögon på sista bilden. De ser mera vaksamma och koncentrerade ut.

//Ha det bäst

2010-02-24 @ 16:57:37
Postat av: Lova

Hej!

Gud vad roligt att träffas imorgon! jag saknar dig!

Sa du förresten inte att hunden var en VALP? Ser inte direkt ut som det haha

kram

2010-02-24 @ 19:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0