Sööta dagisbarn!

Hallå!  Idag har varit en superdag:)

Vaknade imorse ca 7, full av förväntan inför mitt arbete.

Tog bussen och gick sedan till Becca. Sedan gick vi till dagiset och skildes åt innanför grindarna.

När jag kom in hälsade jag på personalen och blev visad runt.

Sedan gick vi ut i ca 2 timmar. Det var rätt svårt att hålla koll på småbarnen  (dom är 1-3 år)
För det var massor med vattenpölar ute, en del djupare än andra och där skulle dom såklart gå;)

En liten tjej på 1.5 år vid namn Nellie  (Min absoluta favorit)  klättrade upp på en bänk, hoppade sedan ner och landade med ansiktet före rakt ner i vattenpölen!

När vi gick in var det snart lunchdags. Jag lekte lite med några barn innan maten kom.
Det blev ris och kyckling (för min del vegetariska biffar)

Efter maten kom Becca till mig och vi gick på rast.

Vi satt en stund i personalrummet och sedan pratade vi lite innan hon skull gå ut med sin avdelning.

Då gick jag till dom större barnen i ankeborg och hade kul med dom:)
Vi spelade spel och läste massa sagor!

Senare var det mellanmål, mackor.

Sen lekte vi lite till och kl 3 var min roliga dag redan slut!
Ja, tiden går alltid fort när man har roligt!

Men dom var obeskrivligt söta och jag längtar redan till imorgon när jag får träffa dom igen!=)

Senare spelade jag cello som vanligt, gick ganska bra.

Annars har jag bara suttit här, men nu ska jag äta en semla, mummmsss!;)

Ha det bäst älsklingar♥//yorkielover

Kommentarer
Postat av: Fassan

Hej Nanna !

Har kryssat runt bland dina blogg igen. Jag kan tänka mig att du trivdes bland småttingarna, det har du ju alltid gjort. Du skulle passa väldigt bra som dagisfröken. Men det är ju det där med djuren, vem ska ta hand om dem då? Ha det bra fröken Sanna!

2010-03-30 @ 13:03:42
Postat av: Lova

Åh, längtar till min prao. men din verkar roligare :( Jag får fråga på dagiset här i närheten om man kan jobba extra där någon dag efter skolan eller på sommarlovet om de har öppet då!!!

Nellie var förresten jättesöt på förra bilden.

Just nu har jag nyss ätit påskmiddag med mamma och pappa :)

2010-04-01 @ 18:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0