Läxorna gör inte sig själva..

... så jag måste hjälpa till ;)

Har inte hunnit skriva idag, i förmiddags pluggade jag vidare, läste och pratade en stund med pappa.
Fast nu har jag gett upp lite grann på engelskan, jag har slut på ideér och fantasi så jag har ingen aning vad jag ska skriva, plus att jag har liiite tidspress, jag får kämpa som en idiot den korta tiden det är kvar innan den ska vara inlämnad, åh vad jag blir nervös!

Det har varit fint väder idag, frostigt och soligt, det tycker jag är ganska mysigt =)
Tog en promenad med Ninjo en timme på eftermiddagen, han var hopplös, ville inte gå ett enda steg för han frös så mycket!
Det var som om hans tassar frusit fast i marken, jag fick typ dra honom hela vägen till skogen, gud vad jobbig han var idag!
Men så är det, ibland (oftast) är våra promenader jätteroliga och vi vill aldrig gå hem för vi har så mysigt tillsammans, och ibland är det tvärtom, vi blir bara sura på varandra och det är inte kul alls.

Men hur som helst, jag släpade med honom till hundparken och lät honom nosa runt en stund.
Senare kom det en jättegullig och busig American staffordshire bullterrier dit.
Ninjo gillar inte när busiga hundar som är större än han själv hoppar på honom ( det fattar jag) så han började skälla och morra jättemycket åt den där hunden.
då rusar hunden rakt på honom, hoppar på honom så han gör en kullerbytta och tjuter hjälplöst.
Gud vad rädd jag blev då, jag blev helt chockad, bara stod och tittade på!

Men Ninjo blev som tur var inte skadad, bara väldigt rädd så efter det gick vi hem.
Det var lika bra för vi frös så mycket båda två att vi antagligen hade frusit fast i marken om vi hade stått där
mycket längre! ;)

Ja det var lite dramatiskt, när vi var på väg hem till honom så sa jag gång på gång till honom  " lilla älsklingen vad är det med dig idag?"  Han är typ sjuk också, hostar och nyser, min stackars gamla lilla gubbe... <3

Men trots att han är väldigt jobbig ibland och att jag blir riktigt sur på honom ibland så älskar jag honom, alltid, då som nu, han är den underligaste, knäppaste, bästa lilla varelsen jag känner ;D



Kramar yorkielover number one! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0