Lycka ♥

Lycka för mig är en yorkshireterrier. Han är 10 år, fyller 11 den nionde december, det är faktiskt inte jättegammalt för hans ras, en yorkie kan bli 17 år.
Hans namn är Ninjo
, jag tycker namnet är gulligt och passar honom perfekt.
Jag tycker att han är jätteliten, men egentligen är han lite för stor för sin ras, han väger ca 5 kg och är 29 cm lång.
Hans päls är jättefin tycker jag, den är stålblå och tanfärgad och jätteblank, i solen så blänker den vackert.
Jag tycker allt är så gulligt med hans utseende, öronen är små, V-formade och upprättstående. Dom är så stora att dom liknar en chihuahuas lite.
Svansen är så söt, den är täckt av lång, tjock päls och den är lite lockig. Han bär den högt, men viftar sällan på den, ungefär bara när jag leker med honom, annars bär han den högt.
Ögonen tycker jag är det absolut bästa med hans utseende, dom är kolsvarta och stora, han ger mig världens gulligaste blickar, jag blir helt varm i hjärtat.
Han är ganska tjock, han har lite hängande mage, men han har också mycket muskler så han är mest kaftigt byggd.
Hur som helst så gillar jag att han är lite knubbig, det är gosigt när jag har honom i famnen.
Hans temperament fascinerar mig, han är oftast väldigt livlig och glad, han är himla viljestark och envis, som är det typiska kännetecknet för varje terrier.
Han är jättesmart, det brukar kännas som om han förstår varje ord jag säger för han visar det tydligt.
Oftast är han pigg, men vi är väldigt lika han och jag, ibland vill vi ut och gå flera kilometer, och ibland sitter vi hellre inne och latar oss hela dagen.
Han är väldigt snäll, bits aldrig nånsin, skäller bara när han är hungrig, och ibland när han träffar andra hundar.
Han är väldigt matglad, är nästan alltid hungrig och stoppar det mesta han får tag på i munnen, vilket är ett ganska stort problem, men han blir bättre och bättre.
Han är väldigt mysig att umgås med, man kan sitta och klappa honom flera timmar i sträck för han älskar det så mycket, han har inget emot att bli buren för det mesta, han tycker att det är tryggt.
Det bästa han vet är att gå på promenad, äta, gosa.
Det värsta han vet är att bli duschad, att gå ut när det regnar, och att bli fönad.
Det jag tycker är det bästa med honom är att han är gosig och lekfull.
Jag gillar honom 99,9 % han är den bästa hunden jag träffat, jag gillar allt med honom.
Han är det bästa jag vet, det finns inget jag önskar mer än att han var min egen hund.
Jag och Ninjo hör ihop, det är något jag bara vet, jag älskar honom obeskrivligt mkt, han är lycka för mig. ♥

SANNA & NINJO ARE ONE!


Snälla kommentera den här texten, vad ni tycker om den, och fråga om det är nånting jag glömde skriva :D





Kommentarer
Postat av: Fassan

Väldigt bra skrivet om" förhållandet" mellan dig och Ninjo.

2010-11-09 @ 17:18:10
Postat av: beccabus ! ;* <3

:D :D :D !! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2010-11-09 @ 22:50:23
URL: http://horseprincess.bloggplatsens.e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0