Animal lovers

Hej alla som är lika glada som jag! (och alla andra också förstås;))

Den här dagen har varit ännu en superrolig dag som gått alldeles för snabbt.

I morse vid 8 så mötte jag först Marina vid tågstationen, sen väntade vi på Mira.
När hon kommit så hade vi 20 minuter på oss att ta oss till Parken Zoo, det tog en kvart.

När vi kom in i konferansrummet där vi är innan vi börjar jobba blev vi indelade i ännu en ny grupp, (för att alla ska lära känna alla) och gjorde en (enligt mig) jätterolig uppgift som vi höll på med hela skoldagen.
Vi jobbade nämligen med djurgrupper, skrev upp de 6 olika djurgrupperna som finns. Jag kunde redan de flesta innan så det var inte svårt.
Sen blev våran uppgift att skriva om 2 djurarter från varje djurgrupp, beskriva utseende och beteende.
Så vi fick gå runt i djurparken och titta väldigt noggrant på djuren, det tycker jag var roligt och jag hamnade i en mycket bra grupp där jag vågade prata hur mycket som helst, vilket såklart kändes skönt.
Och det är så underbart att alla i min klass har djur som största intresse och älskar djur lika mycket som jag.
Helt fantastiskt är det!

Några timmar senare gick vi tillbaka till skolan, för att renskriva och skriva ut faktan vi hittat. Det skulle vara högst 2 A4 på datorn, min grupp fick ihop 4 sidor ;)

Imorgon ska vi ha första lektionerna i engelska och svenska, ska bli intressant.



Ha det toppen allihopa :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0