Att bli lite våt dör jag inte av

Igår var jag med Melanie (ovanligt va? ;)) Först gick vi med Ninjo i skogen, vi hade jättekul alla 3 :D
På eftermiddagen satt vi hemma hos henne och kollade på film medan regnet vräkte ner utanför, det är såå mysigt att göra det tycker jag verkligen!

Senare på eftermiddagen skulle hon till sin pappa (hon är varannan vecka hos sina föräldrar) så i ösregn halvsprang vi dit, genom vattenpölar och utan paraply. frös gjorde vi så vi knappt hade nån känsel i fingrarna.
Särskilt jag eftersom jag, dumt nog, endast hade min avslutningsklänning på mig. Men det var varmt och soligt tidigare på dagen, inte kunde jag veta att vädret skulle ändras så drastiskt!

Väl inne så fick jag låna Melanies mysiga morgonrock, och blev långsamt varmare.

Då kom vi plötsligt på att vi borde tagit med oss filmboxen, och fortsätta titta där.
Melanie sa "vi kan ju inte gå ut igen" och jag tittade på henne med en blick som sa "eller...?" Vi skrattar fortfarande åt det hela.

Jag vet att vi inte är riktigt kloka och att vi är totalt knäppa i skallen, men när vi precis börjat bli torra och varma, så gav vi oss ut igen! ;)
Den här gången hade regnet börjat öka, men som tur var så tog vi ett paraply.


När vi hämtat filmen så började vi fixa mat, sen åt vi och kollade lite på film. Vi ska fortsätta idag. Vi har inte filmkvällar som de flesta andra, nej vi har film- eftermiddagar och kvällar istället haha.


Hur som helst. Kl 9 på kvällen gick, eller snarare rusade, jag hem. I spöregn och även mörker. Jag kan lova er att jag är otroligt mörkrädd så det var inte speciellt kul, snarare hemskt.

Men men, jag klarade mig fint och att bli lite vår dör jag ju inte av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0