Blött men mysigt

Hej :) jag hoppas att ni är inne i värmen och inte ute i detta ruggiga väder som envisas med att stanna.

Idag är en sån dag då man vill stanna i sängen hela dagen pga vädret. självklart gör jag just därför (totalt typiskt mig) tvärtom, gick upp innan 8 och tog nyss en promenad med vovven i regnet.

Anledning 1: Lova skulle ringa 9 så jag ville gå upp innan och äta frukost. Pratade med henne i över 2 timmar, har verkligen aldrig nånsin pratat i telefon så länge! det blev nog rätt dyrt för mig eftersom jag ringde henne (på grund av att jag inte hörde när hon ringde för att jag som vanligt hade på ljudlöst, trots att jag bestämt att jag skulle sätta på ljudet, så jag får ju liksom skylla mig själv en aning)
Men det var en mycket rolig och trevlig pratstund, med alla möjliga samtalsämnen som vanligt.

Anledning 2: Jag ville känna mig som en hundägare, det är ju ändå min högsta dröm att bli det en dag.
Så jag tänkte alltså att när man har hund så måste man ju alltid rasta den, hur lite man än vill och oavsett väder.
Jag hade extremt lite lust att gå ut då, och det regnade som sagt. Men ut gick jag, Ninjo var piggare än jag och glad som vanligt, och det är ju alltid huvudsaken för mig. Att han är lycklig.


Sen gick vi hem till honom, Anci håller förresten på att sluta röka och jag hoppas verkligen att hon lyckas. Både för sin egen skull och för Ninjos.
Så fort jag satt mig på en stol så började Ninjo krafsa på mig med tassarna, vilket betyder att han vill att vi ska gosa.
Sen hoppade han upp i mitt knä, jätteblöt och jättelerig. Men väldigt nöjd såklart, att han till slut lyckats åstadkomma det han ville.

Ja, det var väldigt blött, men plutten är nästan som sötast när han är blöt och i övrigt så hade vi mysigt. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0