Vem ska jag vara?

Jag går omkring och undrar vem jag egentligen är, jag tror inte att jag lyckats få reda på det än.
Ofta känner jag att andra verkar se mig på ett helt annat sätt än jag ser mig själv.
Ibland tycker jag att ingen verkar känna mig alls, inte alls veta vem jag är. Men jag har kommit på att det ju inte är så konstigt, eftersom jag inte gör det själv.
Jag har svårt att visa upp min riktiga sida, mitt verkliga jag. För jag vet inte om mitt riktiga jag är en tillräckligt bra människa.
Jag vågar inte ofta visa vem jag verkligen är, för jag är rädd att människor då ska se mig som jag INTE är i stället.
Jag försöker att alltid vara jag. En helt äkta person.
Det är svårt, jag får ångest och skuldkänslor nästan varje gång jag pratar med någon, jag kommer aldrig tycka att jag är tillräckligt snäll, eller visar tillräckligt mycket att jag bryr mig om folk.

Jag tycker aldrig att jag förtjänar alla fantastiska saker som andra gör för mig, jag önskar bara att jag kunde vara en bättre människa, som gör bättre saker för att visa min tacksamhet till alla som någonsin hjälpt mig med något, stora som små saker.


Jag vet inte hur jag kommer bli, vilka misstag jag kommer göra, eller vilka goda gärningar jag kommer göra.
Det enda jag faktiskt vet är att jag, när det verkligen är dags, kommer att hitta min rätta väg att följa.


Kommentarer
Postat av: moa

jag ser dig som den supersnälla!!!!, söta sanna som är asduktig på att skriva ;)

2011-08-28 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0