Bästa NBDJ1 ♥

Hallå mina vänner, jag hoppas att allt är bra med er :)
Jag saknar min klass, fast jag träffade dem senast igår eftermiddag. Men jag älskar så mycket att vara med dem, skoldagarna är aldrig tillräckligt långa för mig, jag vill ha roligt med dem många fler timmar! Mina gulliga vänner.

I torsdags, efter den där knäppa, förvirrande och underbara skoldagen, så skrattade jag hela vägen hem. Inte av någon särskild anledning, jag var bara glad och tänkte tillbaka på allt roligt vi haft den dagen.


Nu ska jag berätta om gårdagens lilla äventyr. Också mycket roliga minnen.
Vi skulle nämligen iväg på studiebesök igår, gruppvis. Min grupp är nog den allra bästa jag skulle kunna hamnat i tror jag, det är jag och 3 andra och vi är så himla olika varandra att det är fantastiskt.
Hur som helst, vi skulle iväg till 2 ställen (tex växthus) och ställa frågor där om vad de gör för miljön och hållbar utveckling och sådant.
Jag och min grupp gav oss av till Plantagen först. När vi ställt våra frågor och fått någorlunda okej svar, så hittade vi det häftigaste vi någonsin sett, nämligen en köttätande växt. Jag hade aldrig sett en sådan i verkligheten.
Vi blev riktigt fascinerade, vi tog en liten lapp och stack in i växtens "mun" (?) och då stängde den "munnen"
Det var så läskigt och häftigt på samma gång, vi typ skrek!

När vi stått ett bra tag och underhållits av dessa växter, så gick vi på Tuna Park en timme innan bussen kom.
Vi gick in i massa affärer med jättegulliga och fina saker, tex en presentaffär och Gallerix.
Jag tyckte att det var väldigt roligt när jag upptäckte att vi alla 3 hela tiden tyckte att samma saker var söta och fina, så himla olika är vi kanske inte egentligen, vi har samma "smak" på många saker. 
Senare åkte vi tillbaka till stan och åt, sen tog vi Borsökna bussen, för att vi skulle till Svenskt Foder.
När vi åkt i kanske 20 minuter så sa Mira "jag tror att vi har åkt förbi där vi skulle hoppa av"
Ja, det var ju verkligen lyckat... Så vi fortsatte åka, vi tyckte allihopa att det var jätteskönt att åka buss, varmt och allt. Busschauffören måste trott att vi var dumma i huvudet, när vi aldrig hoppade av. Vi följde med ända till slutstationen, och sen vände bussen och vi satt fortfarande kvar.
När vi kom till stället där vi skulle hoppa av så tittade vi bara ut och sa "nej, jag ser ingen djuraffär här"
Så vi satt kvar, hela vägen och sen var vi tillbaka på samma ställe vi börjat på. Vi hade då åkt buss i ca en timma haha! ;D

Resten av dagen var vi väldigt oseriösa, satt bara och skrattade och larvade oss i ett grupprum tills vi slutade.

Vilken rolig dag, vilka underbara kompisar. Vilket härligt liv! ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0