En dag med hundar ♥

Nu ska jag berätta om den underbara dagen på stora hundmässan i Stockholm!

Vid 10 på morgonen så tuffade tåget iväg, resan tog en timme. Jag trodde innan att tiden skulle gå jättelångsamt, för jag var så himla trött, men mina vänner är så roliga och söta att tiden flög iväg och jag glömde snabbt bort min trötthet.
När vi kom fram så tog vi spårvagn mot Älvsjö där mässan var.

Det första vi gjorde när vi kom dit var att gå in i den största salen och ta oss fram till stora ringen, där allt roligt och spännande skulle hända. 
Det var såå stort där, och så otroligt många människor! Jag trodde flera gånger att jag skulle gå vilse i en och samma sal haha!

Hur som helst, vi ställde oss längst fram vid stora ringen, och fick se SM i Freestyle! (dans med hund) Jag hade aldrig sett Freestyle i verkligheten förut men alltid velat göra det, så det var riktigt riktigt roligt och spännande.
Hundarna var så sjukt duktiga, jag blev riktigt faschinerad över vad de kunde göra, och samspelet mellan hund och ägare var otroligt.
En Freestyle-hund som jag föll för lite extra var en supersöt och pytteliten Chihuahua.
För att vara så liten så kunde den en hel del, och allt den gjorde var så gulligt att jag blev alldeles lycklig.

Haha, mina kommentarer under Chihuahuans framträdande:
När den kom inskuttande i ringen: "Ååååh, det är en liten!!!!"
När den klättrade omkring på julklappar: "Den går på paket... gud vad guligt!"
När den hoppade över girlanger runt julgranen: "Åh, vad högt den hoppar!!" (den hoppade ungefär 5 cm)

Mina kompisar bara skrattade åt mig ;) Men den var så söt!

Apropå söt, vi var ju alltså på en hundmässa, det var massvis med hundar precis överallt.
Och ändå så skrek jag (jättehögt) "Åååh! En hund!" varenda gång jag såg en vovve.
Haha, när jag skrikit ett antal gånger så sa Mira: "Nu börjar vi komma till den där frekvensen som bara hundar hör" för jag tjöt så gällt och högt!
Men jag blev verkligen helt galen av glädje för varje hund som jag såg :D

Andra kommentarer från mig under dagen:
Jag och Johanna satte oss i publiken vid stora ringen, eftersom det satt så många personer i publiken så tänkte vi att det skulle hända någonting i ringen snart.
Lite senare så sa jag: "Men det måste ju vara nånting vi väntar på, annars skulle vi inte sitta här"
Det skrattade vi åt både länge och väl hahaha!

Lite senare, när jag ringde Jenny för att fråga vart hon var och det tutade upptaget: "Hon pratar nog med någon annan"
Ännu lite senare, när låten "We Will Rock You" spelades:
Jag: "Vad det vibrerar under fötterna"
Johanna: "Ja, för att alla stampar med fötterna i golvet"
Jag: "Jaha! Jag trodde att det var musiken!"

Oj oj oj, vad trög och knäpp jag är ibland (på sistone mer än ibland)
Som Johanna sa efter mina roliga kommentarer: "Sanna, ibland överträffar du dig själv" Hihi, nog sant.

Under dagen hände en hel del, utställningen var jätterolig, hundarna var så in i norden vackra att man nästan blev tårögd.
Annars var rasparaden bland det bästa. De visade upp några raser från varje hundgrupp, hundarna fick gå ett varv i ringen och visa upp sig, och sen ställa sig på rad. Jag fick se många hundar som jag bara sett på bilder och aldrig i verkligheten, och det var såklart jättekul. Alla hundar var så vackra och söta, jag blev verkligen förälskad i varenda en!

Det absolut roligaste på hela dagen var att gå runt i alla ras- montrar och hälsa på hundarna.
Jag älskade att gå omkring och klappa massor med olika hundar. Särskilt tyckte jag om New Foundland-hunden, Leonberger-hunden, en Bullmastiff, en Shiba, en Pudel, en Siberian Husky, en Bostonterrier, en nakenhund, och många, många fler.


En fantastisk dag med fantastiska vänner och fantastiska hundar! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0