En dag med söta vovvar ♥

Hej hej! Idag har vi verkligen visat vilken skola vi går på, och jag har ännu mer insett att jag aldrig kunde ha valt en bättre gymnasielinje.
Vi har nämligen haft hundar hos oss i skolan idag. De som har egna hundar eller lånehundar tog med dem, och jag och min kompis fick ta varsin av en lärares jättefina Border Collie hundar.

Först så var vi i klassrummet en stund, så att alla hundar (och vi människor) fick bekanta oss med varandra.
Så vackra hundar verkligen! En stövare, en liten blandras och 3 Golden Retriever.
Alla hundarna är underbara på sina egna sätt, och självklart så blev jag kär i dem allihopa hihi ;D

Sedan gick vi ut. Då hade vi på oss tomteluvor och jackor som det stod "Realgymnasiet" på. Det kändes både roligt och pinsamt att visa sig så. Fast mest roligt om jag ska vara ärlig. Och det ska jag alltid. Jag kan inte ljuga, iallafall inte utan att det märks.
Hur som helst... Vi gick till Rinmansparken, provade "gå fint" med hundarna, lekte lite följa john och sprang runt.
Det var jättekul, men Vimsa (hunden som jag lånade) var lika vimsig som hennes namn, hon ville inte lyda så ofta och hon var mycket, mycket starkare än jag! Men annars var hon duktig. Jag är bara så ovan att gå med stora hundar.

När vi varit ute en stund så gick vi tillbaka till skolan och tittade på ett avsnitt av "Mannen som talar med hundar"
samtidigt som hundarna fick vila. Avsnittet var hur bra som helst, Cesar är helt fantastisk!
Efter det så gick vi med hundarna på stan, för att folk skulle se oss. Och man kan ju minst sagt säga att folk såg oss, jättemånga tittade, några kom och ställde frågor, och ytterligare några hälsade på hundarna.
Jag blir alltid nervös när någon tittar på mig, men i detta fall så var vi ju alla i samma situation så det var mest kul :)

Resten av dagen så kollade vi på andra avsnitt av djurprogram, tex ett veterinärprogram. Samtidigt så gosade vi med hundarna, borstade dem mm.


Dagen var superrolig, jag hoppas att vi gör om det någon fler gång :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0