Helgen innan jul ♥

Längtar ni till julen? Det gör jag, faktiskt jättemycket.
Jag älskar precis allt som har med julen att göra, och jag tycker verkligen att det är kärlekens och tacksamhetens högtid. Allting är så otroligt mysigt då, och hela dagen är full av kärlek. :)

Den här helgen har varit väldigt lugn för mig, och jag hoppas att ni har haft det samma och sluppit stress.
Snart är det ledighet, det ska bli så härligt!

Igår så var jag inte ute på hela dagen, satt bara inne och kollade på film och tv. Mysigt var det minst sagt, riktigt skönt. Jag gick inte ut förrän runt 9 på kvällen, då jag tog en kort promenad runt kvarteret.
Då var det rätt så vacker ute, men samtidigt väldigt blött och slaskigt och inte alls särskilt kallt. Ungefär som idag.

Men det var en skön promenad, och det var så fint när snön föll likt kristaller.


Idag har det snöat precis hela dagen. Jag skulle önskat att snön var mer "torr" och att vädret var lite finare. Men jag nöjer mig gott med vad jag får, jag älskar iallafall vintern.
I eftermiddags så gick jag ut med Ninjo. Vi traskade först runt i en liten park en stund, sen gick vi hem till mig en snabbis för en gosstund, och lite senare så traskade vi runt i en annan park, och runt en liten äng. Han tycker om att springa i snö, så det gjorde vi ganska mycket. Mysigt och kul hade vi det.

Ninjo blev så blöt under promenaden att det såg som om han badat. Jag duchade honom och sen virade jag in honom i en stor handduk, kramade om honom och torkade honom.
Senare så somnade sötnosen i sin korg, under den gulliga gröna filten som jag gett till honom för ett par år sedan. När han ligger där och sussar sött så är han nästan som allra sötast!
Men han är allmänt så gullig att jag inte hittar ord för det.



Ha det underbart fina människor! Och kom ihåg: Du är värdefull för just den du är, var alltid du och gör vad som gör dig lycklig. ♥



Du kan alltid hitta ljuset, hur mörkt det än är. Ge aldrig upp, det kommer att ljusna till slut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0