Hemkär ♥

Imorse vaknade jag vid 8 till lukten av nybakat bröd. Vilket härligt sätt att vakna på! Jag blev genast pigg och gick upp och tog mig en nybakad smörgås till frukost.
Idag vill jag ingenstans, jag vill helst bara vara hemma.
Ibland vill jag bara bort, bort från allt. Men idag vill jag ingenstans, här är det så hemtrevligt att jag blir fullkomligt lycklig. Detta mysiga, lilla hem som jag älskar så mycket.

Jag minns alla ställen jag har bott på, och jag vet att det finns bara ett ställe som jag har tyckt mer om än jag tycker om det nuvarande, nämligen Lillstugan i Kopparberg. Det stället var precis som det låter; en liten stuga.
Det var så fint och mysigt där, vi hade tom en grind, vilket är något som jag älskar. Varför vet jag inte. Jag skulle verkligen vilja bo i en liten stuga någon mer gång i mitt liv, allra helst ute på landet eller i en skog.
I naturen alltså. om jag ska kunna leva ett lyckligt liv så kan jag absolut inte bo mitt i stan hela livet.

Igår när jag var ute och gick med Ninjo i en park, så tänkte jag på hur mitt drömhem ser ut. Jag undrar om det ens existerar, jag kanske får fixa det själv.
Mitt drömhem är en villa i skogen, uppe på en klippa, med vacker utsikt över vatten nedanför. Drömhemmet ligger i en liten by, ett litet ställe som nästan ingen känner till, och där alla känner alla.

Låter det inte mysigt? :D Vi får se om jag kommer hamna på ett sådant ställe, om det är meningen. Jag hoppas. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0