Mysigt, ordet för denna helg! ♥

Hej vänner :)
Igår skrev jag ju att jag var så hemkär att jag bara ville stanna hemma hela dagen.
Det blev nästan så också, bortsett från en kall, regnig, blåsig och inte särskilt rolig hundpromenad. Varken jag eller Ninjo hade det minsta kul, och vi var bara sura och irriterande på varandra hela tiden. Det viktiga för mig är att han är lycklig och har roligt, men igår lyckades jag inte med det, för jag var inte överdrivet lycklig själv. Naturligtvis var jag lycklig över att vara med Ninjo överhuvudtaget- han är ju trots allt den jag älskar allra mest och varje stund jag får med honom är för mig mer värdefull än någon annat - men annars så önskade jag mest att jag satt hemma, inne i värmen.
Vi fick desto mysigare sen när vi kom hem till honom igen, och satt och gosade en lång stund som vanligt.
Då spelade regnet ingen roll. Ingenting spelade någon roll, det fanns bara Ninjo och jag, som en enhet.

Innan jag gick ut med älsklingen så bakade jag och mamma pepparkakor samtidigt som vi lyssnade på julmusik, jag tycker att det är så himla mysigt! Det är nog för att jag älskar julen så mycket, jag älskar allt som har med den underbara högtiden att göra :D

Idag så pratade jag först med pappa en stund, sen åkte jag och mamma till stan och till biblioteket.
På bibblan lånade jag 3 engelska böcker, en till skolan.
Jag älskar att läsa på engelska, jag tycker att allt låter så mycket finare på det språket.

Ja, läst är det jag gjort allra mest idag, och igår också för den delen. Det är nästan det allra mysigaste jag vet.

Vad som är mindre mysigt är att jag inte haft inspiration till någon dikt på flera dagar. Så fort jag kommer på något jag kan skriva så glömmer jag bort det.

Jaja, nu ska jag ha mer mysigt, helgen är ju faktiskt inte slut riktigt än, hihi.


Jag hoppas att ni har haft en lika mysig helg som jag, kramar ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0