I'm just me

Faktum är att jag faktiskt (hittills) lyckats med att tänka positivt. Jag försöker hitta någonting bra i allt.
Men ärligt talat, jag säger så fina saker jag bara kan till andra, men jag bokstavligen kränker mig själv så mycket det går. Jag trycker ner mig själv så långt jag kan kan komma, utan att göra något åt det.
Varje dag, flera gånger om dagen, ibland nästan omedvetet.
Jag vill inte göra det, det är verkligen inte till någon fördel för redan så osäkra jag. Men hjärnan agerar snabbare än hjärtat ibland så då får jag stå ut med mig själv, och mina hemskt negativa tankar.
Det är klart att jag brukar ångra mig vid en del tillfällen, för ibland märker jag att jag ljuger för mig själv, att allt jag tycker och tänker inte är sanning (om man får säga så)

Onaturligt negativa tankar, jag tycker att alla andra är så perfekta, och försöker vara jättesnäll mot andra, men mig själv, det bryr jag mig inte särskilt mycket om alls, jag sårar mig själv känslomässigt alltför ofta, inte konstigt att jag är som jag är.
Extremt dåligt självförtroende och självkänsla har jag. Jag vill inte att det ska vara så, verkligen inte!
Men vad ska jag göra åt det? det är ju inte direkt något man bara får helt plötsligt.

Men alltså, samtidigt, det är ju jag liksom, jag är ju som jag är och det kan jag nog inte göra något åt.
Så länge jag inte skapar allt för stora problem för mig själv så får jag leva med hur jag är, och faktiskt, jag vet inte om jag verkligen vill ändra på mig, jag vill ju alltid vara mig själv, och det skulle jag inte vara om jag inte var blyg med dåligt självförtroende tex.

Jag är en person som är i sin egen lilla värld, tänker nästan hela dagarna, på allt mellan himmel och jord, det är skönt att göra det, för då glömmer jag aldrig, även om det finns saker jag verkligen skulle behöva glömma för mitt eget bästa, men aldrig skulle kunna göra.
Jag är en drömmare, när jag är lycklig är jag i drömmarnas värld. När jag inte är lycklig är jag i mardrömmarnas värld.

Just nu är jag i drömmarnas värld, jag tänker fina tankar som gör mig lycklig. <3


Som tex den här sötnosen. ♥









Kommentarer
Postat av: moa

asså guuud sanna vad fint du skriver. Älskade "Men hjärnan agerar snabbare än hjärtat ibland så då får jag stå ut med mig själv, och mina hemskt negativa tankar." Okej, jag gillar inte att det är så för dig. Men jag tycker du skriver och uttrycker dig sjukt bra och jättefint. Inte det som var poängen med att jag tänkte skriva en kommentar dock haha. Du är jättebra som du är och jag håller såklart med dig om att du inte borde förändra dig. Men jag tror nog kanske att du på något sätt skulle må bättre med ett bättre självförtroende, att du inte klankar ner på dig själv. Jag tror att du kommer vara dig själv ändå. Jag tror inte att du kommer att tillåta dig själv att förändras på ett negativt sätt. Eller jag vet. Follow your heart sannis :)

2011-02-08 @ 20:15:59
Postat av: Fassan

Hej Sanna!

Läste om dina tankar på dig själv. Jag tycker inte du behöver ändra dig. Du är bra som du är.Jag som känner dig vill inte ha nån annan sorts Nanna. Du är unik. Man behöver nog inte tänka så mycket på hur man är, man ska bara lära sig älska sig själv. Och det kommer du göra Sanna, var så säker. ISÄ.

2011-02-08 @ 22:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0