Djur och natur, det bästa jag vet ♥

I onsdags så gjorde jag inget särskilt, inte som jag kommer ihåg iallafall.
Jag satt nere på en sten och doppade fötterna i det kalla vattnet i älven. Satt där och frös ett tag, men det brydde jag mig inte om ett dugg, för det där stället är så vackert, jag är bara tvungen att gå dit så ofta som möjligt.
Jag tröttnar aldrig på att sitta där och bara titta på allt, det är nog mitt absoluta favoritställe :)

Just det, jag var på biblioteket också. Det här lilla biblioteket är en väldigt mysig plats tycker jag.
Det är alltid så lugnt och tyst där, jag brukar ofta vara den enda där så jag kan gå runt för mig själv hur mycket som helst, det är skönt.


I torsdags, eller fredags (jag minns inte vilken dag jag gjorde vad, lever nästan helt i nuet, glömmer bort allting som har hänt) så gick jag bort till bondgården. Platsen som jag var på varje dag förrförra sommaren, en plats som jag tyckte mycket om.
Hur som helst, jag gick dit för att kolla om det fanns några djur kvar.
Hästarna fanns kvar, de gick runt i sin hage och mumsade gräs som vanligt.
När jag kom in i själva huset så möttes jag av en höna och en tupp som bara stod där mitt på golvet och tittade på mig. Jag kan ju säga att jag blev lite förvånad ;)

Kaninerna och marsvinen var kvar i sina burar, men där det förut fanns en fet get och en fet gris, finns numera tre feta getter haha.

Jag gick ganska fort därifrån. Visst älskar jag ju djur jättemycket, men djuren som lever där tycker jag synd om, de är värda en renare och finare miljö, och mer kärlek.


Senare den dagen träffade jag på en jättesöt fågelunge, jag tror att det var en fiskmås.
Den satt uppe på en lyktstolpe, och helt plötsligt störtdök den rakt mot mig, och var bara några centimeter från att störta på mitt huvud. Detta upprepades 3 gånger. Skum fågel...


I lördags var jag och pappa på ett ställe i skogen där han jobbar när det inte är sommar. Det var ett fint ställe vid sjön. När vi var där så träffade jag många djur. Eller, för att vara ärlig, 29 grodor och en hund.
Grodorna var pyttesmå, jag fick hela tiden gå och titta i marken så att jag inte trampade på någon.
Sen träffade pappa nån han känner, och hon hade en jättegullig norsk grå älghund som var gosig, men tyvärr alldeles för tjock för sitt eget bästa.
Så jag träffar många söta djur här, och går mycket omkring i natur. Jag älskar det.
Djur är det mest fantastiska och fascinerande för mig, och den här magiska vackra naturen gör mig alldeles hänförd.


Att det kan finnas så fina och söta djur, och så vackra platser. Helt otroligt! ♥

Kommentarer
Postat av: moa

låter som ditt paradis, verkligen! :D



så du vet så läser jag dni blogg varje dag, glömmer bara bort att kommentera haha. Men som svar på din förra kommentar: Mjo, vi har hittat henne. Hon låg under en buske i parken där i närheten av stålfors och min gata. Antagligen påkörd... :(<3

2011-07-18 @ 15:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0