Animal lover

Igår var pappa ledig, så vi var knappt hemma alls på hela dagen.
På morgonen tog vi en långpromenad runt en sjö, från Happis till Finland. Jag tror att det var den längsta promenaden jag gått i mitt liv. Vi gick 8 km, 1,5 timme.
Det tyckte jag faktiskt var ganska duktigt gjort av mig, det var riktigt skönt faktiskt, jag hade gärna fortsatt gå ännu längre.

Det är konstigt, när det gäller att springa så har jag hur dålig kondition som helst, blir trött av att springa hem till Ninjo. Plus att jag verkligen inte tycker om att springa.
Men gå däremot, det kan jag göra hur mycket och länge som helst utan att bli trött, och det tycker jag verkligen om att göra ;)


Äsch, jag håller mig till promenader, passar mig mycket bättre. För då hinner man med att se massa söta djur!
Som igår, när vi gick runt den där sjön så såg vi tusentals urgulliga andungar och 3 bisamråttor som simmade i vattnet, dom var roliga att titta på medan vi gick  :)


Just det, jag glömde ju skriva var jag gick efter att gått förbi "dom läskiga ställena"
Då gick jag genom torget och ner mot älven. Där gick jag runt på stenmuren ett tag.
Plötsligt hörde jag ett egendomligt och väldigt gulligt ljud.
Precis när jag började undra var ljudet kom ifrån, så stack det upp en liten nos från en springa i muren.
Sen hoppade hela djuret upp och, åh, den var så söt! Nästan onaturligt söt var den.
För det söta ljudet  visade sig komma från en liten hermelin!

Snacka om att jag är en uppmärksam djurälskare, inga djur undkommer mig. Jag ser alla, hur små dom än är.

Hermelinen var skygg, men samtidigt väldigt nyfiken. Den flyttade några steg närmare mig, sen kilade den ner i springan, och sen upp igen igen. Så där höll den på länge, den var väldigt underhållande att sitta och titta på.
Självklart blev jag helt kär i den, jag måste gå tillbaka imorgon och kolla om den är kvar ;)



Det är så roligt att jag träffar så mycket djur, många fler än hemma i Eskilstuna.
Jag går inte direkt och letar efter dom, men jag lyckas ändå se alla sötnosar :D




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0