Vilken värld vi lever i

Det händer så mycket i världen hela tiden nu. Hemska, otroligt tragiska händelser.
Det som jag tycker är värst av allt i hela världen är sorg, alltså särskilt andras. Jag påverkas verkligen starkt av det, tål inte att se folk så obeskrivligt ledsna, folk som förlorat allt, inte har någonting kvar.

Jag förstår inte vart världen tagit vägen, hur den har kunnat vända så fel.
Och jag förstår verkligen inte hur människor kan vara så egoistiska och hjärtlösa att dom bara kan döda andra, helt oskyldiga personer som inte får någon chans att skydda sig eller fly. Bara dödar, och förstör så många människors liv utan att tänka eller bry sig. 

Jag kan bara inte få in det i hjärnan hur människor kan göra såna hemska saker mot andra, dom måste ha allvarliga fel i hjärnan..

Det är så orättvist, att i en del länder är allt bra, man har tak över huvudet och kläder på kroppen, ingenting att oroa sig för. Ändå klagar dom, på så många små och obetydliga saker.
Samtidigt i andra länder så drunknar folk i översvämmningar, springer ifrån bomber, och ser död överallt omkring sig.
Förlorar sina hem, förlorar sina nära och kära, allt.
Men klagar dom? nej, men dom skulle nog ge vad som helst för att ha det som vi.

Därför är vi så egoistiska när vi klagar på allt vi inte har, när det finns så många som inte har någonting alls, inte någonting kvar att leva för.


Näst efter sorg är orättvisor det värsta jag kan tänka mig, jag kan knappt föreställa mig hur det skulle vara att behöva uppleva såna hemska saker, att tvingas fly för att försöka rädda sig själv, och mista allt man har.


Jag är en människa med stort hjärta, jag vet att det kanske inte märks utåt. Men jag är full av medlidande för alla stackars människor vars liv förstörs, och jag bryr mig om alla. Alla som är värda det, det vill säga, alla förutom de som tar oskyldiga och försvarslösa personers liv.
Mina tankar finns hos alla som sörjer, alla som är ledsna, alla som är rädda.
Jag önskar att livet var hundra gånger bättre för dom, om någon förtjänar ett bra liv, så är det dom.

Alla som offrar sig själv för att rädda andra, tex mammor som räddar sina barn, dom är beundransvärda. Självklart är det riktigt tragiskt och sorgligt, men dom är verkligen hjältar. Jag önskar att jag hade mod som dom, man vet ju aldrig om det kommer att behövas någon gång i framtiden. Med tanke på vad som händer runt om i världen så är det inte mycket som skulle förvåna mig om det hände.
Vi har det lite för bra, det är verkligen orättvist...



Åh, jag bara önskar att att alla värdefulla människor kunde få ha det så bra som dom förtjänar, och att världen kunde vända rätt igen.




Kommentera snälla, jag vill veta om text är bra, jag skrev direkt ftån hjärtat. ♥

Kommentarer
Postat av: beccabus :*

Jag ska läsa det och sen skriva vad jag tycker jag lovar!! :*

Måste packa nu för åker imorgon, men ska läsa det under veckan! Lovar sötnos! :** ♥♥♥♥♥

2011-07-24 @ 16:10:10
URL: http://horseprincess.bloggplatsen.se
Postat av: moa

det är asbra skrivet och det är verkligen helt sant! Jag håller med till 100 %. Du är asbra Sanna.

2011-07-25 @ 18:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0