Mina favoritdjur

Jag glömde säga att vi tittade lite på filmen "madagaskar" igår på en av de långa håltimmarna.
En rolig film i min smak ;D

Hur som helst så fick jag efter det lust att kolla i mina intressanta faktaböcker om djur, och läste än en gång om mina söta favoriter, det var faktiskt väldigt länge sen jag gjorde det för Ninjo har tagit upp så stor tid och intresse i mitt liv.
Inget negativt med det såklart, men ändå lite synd att jag tappat intresset för det bästa jag vet (förut)

Iallafall så läste jag i en faktabok igår, och fastnade totalt! :)


Om ni tror att jag bara gillar hundar och katter så har ni fel. Visst är det mina favoriter av husdjur, men de vilda djuren som verkligen fascinerar mig är:

Rävar: så vackra med sin rödbruna päls och spetsiga öron! jag har faktiskt varit riktigt nära två rävar en gång.
Jag var hos pappa i haparanda och vi var ute i skogen, naturälskare som vi båda är. (♥)
Så kom vi till en raststuga, där inne såg jag ett par ögon.
Kort därefter så kommer två fina rävar rusande ut från stugan, en vuxen räv, och hennes lilla unge.
Ungen var förresten bland det sötaste jag någonsin sett, den såg så frisk ut och hade klarblåa ögon, jag lär aldrig glömma den fina stunden när den stannade upp och såg mig i ögonen.
Ja, jag älskar verkligen rävar, har en jättesöt mugg med bilder på rävar, min absoluta favoritmugg ( jag har 7 stycken och använder bara rävmugen;))

Uttrar: pigga och lekfulla, otroligt söta! varje år åker jag och pappa till Ranua zoo i finland, där finns massor med nordiska djur, men de djuren jag aldrig vill sluta titta på är just uttrarna.
Dom är riktiga livsnjutare, flyter omkring på rygg i vattnet tex, det ser så härligt ut.
Och när dom tumlar runt i vattnet och busar med varandra, jag smälter totalt, dom är såå gulliga! :D
Dom har länge varit utrotningshotade, men det börjar komma fler nu tack och lov.


Ja, nu vet ni vilka djur som jag förälskar mig i varenda gång jag ser dom! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0