Vinthund

När jag och Ninjo var på väg till skogen så gick vi förbi en äng.
Helt plötsligt så kommer en fin mellanstor, jättespinkig hund farande över ängen som ettt sträck!
Hastigheten den kom i var verkligen häpnadsväckande, trots att jag alltid gillat rasen och vetat en hel del om den, så har jag faktiskt aldrig sett en sådan springa, förrän nu :D

Det var en Whippet, en jättesöt vinthund som springer otroligt snabbt, hunden jag såg idag flög över hela ängen på bara ett par sekunder!

Hunden hade kommit springande för att hälsa på Ninjo, men han (Ninjo) blev bara rädd för den lekfulla hunden. Vilket var synd, för jag hade gärna bekantat mig mer med den härliga hunden annars.
Sen kom en Whippet till, en yngre den här gången. Men lika snabb för det.

Dom där två hundarna kom springande några gånger, jag blev helt faschinerad, det där mötet fick mig att gilla rasen ännu mer, gud vilken fantastisk hundras! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0