En dag full av hundar och katter ♥

Idag har jag umgåtts med hundar och katter nästan hela dagen, åh, det har varit så underbart mysigt! :D

Lite innan 9 imorse hämtade Marie (en av personalen på katthemmet) mig. Hon hade med 3 av hennes jättefina Riesenschnauzer hundar med sig i bilen, och den som satt i baksätet ville väldigt gärna gosa med mig. Det slutade med att hunden ställde sig med framtassarna i mitt knä och pussade mig, (hon är väldigt skäggig ;)) och så fortsatte det ända tills vi kom fram.

Det var jättekul att träffa mina efterlängtade kattälsklingar igen! Efter att jag tömt deras kattlådor och gett dem alla mat och vatten, så passade jag på att gosa med nästan allihopa, extra mycket.
Jag bekantade mig med 2 nya katter idag, Gråvita killen Pim Pim och Sköldpadd och vit- färgade tjejen Rigmor. De var otroligt söta. Rigmor har en speciell egenhet, att hon vill ha sällskap medan hon äter för hon tycker att maten smakar bättre då. Så jag la ut några torrfoderbitar i taget på golvet, och så klappade jag henne medan hon åt. En lustig katt, men gud så vacker hon är...

När vi varit där några timmar så åkte vi hem, jag fick ha min svarta Schnauzer kompis i knäet igen, mysigt, mysigt.
På hemvägen såg jag en Leonberger hund, jag älskar den rasen. Jättefin hund som är lika snäll och lugn som den är stor.

När jag kom hem så träffade jag Zambo, honom har jag saknat mycket för jag ser honom väldigt sällan.
Så det var kul, sen blev det ännu roligare för då gick jag ut med världens bästa yorkshireterrier och hade det jättemysigt med honom i skogen.


Ja, ni kan nog förstå varför jag är så lycklig. Jag har ju haft massor av mina favoritdjur omkring mig idag. Hundar och katter är nog det allra bästa jag vet!


Nu ska jag läsa, ha det bäst :)



Lilla älskade Ninjo. ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0