Fullt med ljus i mitt liv ♥

Promenaden med Ninjo var dagens höjdpunkt. Förutom att det var riktigt skönt och vackert ute så hade vi det väldigt... ja, kärleksfullt. När vi kommit in i skogen så lyfte jag upp plutten i min famn, och sen bara kramade jag honom, en jättelång stund. Jag bara höll om honom, borrade ner mitt ansikte i hans oäls och ville aldrig släppa honom. Jag var så lycklig just då att jag bara grät och grät, av glädje. Ninjo pussade bort mina tårar. Så satt vi länge, jag hade honom i famnen och det var det enda som betydde något just då, det enda som var viktigt. Att vi var tillsammans, bara Ninjo och jag. Jag älskar honom så mycket, ingen annan kan få mig att visa mina känslor starkt. Den finaste, bästa hunden. Finaste bästa vännen.

Under promenaden så hittade jag på några dikter. Jag la dem på minnet och skrev sedan ner dem när jag kom hem.
När jag skrivit dem så fick jag inspiration till fler, så nu har jag hittills skrivit hela 13 st dikter!
Allt känns så bra när jag sitter för mig själv och skriver en dikt, det är en sådan befrielse på något sätt, det känns så skönt.



Den här bilden tog jag nyss, jag tycker att den är väldigt häftig och fin.


Mitt liv är fullt av ljus just nu, och av ljus kommer glädje. ♥



Vi hörs imorgon igen, ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Fassan

Hej Sanna!

Läste om dina känslor för Ninjo och tänkte på min egen hund som jag hade för länge sen. Tänkte på alla fina stunder vi hade tillsammans. Tänkte på sista kvällen innan vi skulle skiljas från varandra. Det var en otroligt stark känsla



Hej Sanna!

Läste om dina känslor för Ninjo och började tänka på min egen "lilla" vovve. Tänkte på alla fina stunder vi hade tillsammans och sen tänkte jag på den sista kvällen vi hade tillsammans. Det var bara han och jag och vi hade en så speciell kontakt med varandra den kvällen att det kan man aldrig glömma. Därför förstår jag dig väldigt väl Sanna. ISÄ.



2011-11-19 @ 23:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0