Helgen

Jag kom på att jag fortfarande inte har berättat om vad jag gjorde i helgen hehe.

I lördags så var klassen med på invigningen av vårat klassrum i Parken Zoo. Klassrummet är förresten den lilla stugan nära osthuset där det finns reptiler, fiskar och insekter. Runt omkring finns åsnor, alpackor, hästar, kor, och självklart osthuset, där det bor bla råttor och ekorrar. :)

Ja, vi var alltså där tillsammans med tex familj, för att visa dem runt och berätta vad vi gör där, berätta om djuren vi tar hand om, och så.
Det var trevligt. Om det inte hade varit så hemskt kallt så hade det varit roligare. Och om vi hade haft något mer att göra istället för att mest stå och stirra när vi visat runt färdigt.
Men jag hade kul med mitt härliga kompisgäng, så var en bra stund.

Efter det så gick jag ut med Ninjo, mer kommer jag inte ihåg från den dagen så jag antar att det inte hände så mycket. Men jag har för mig att jag kollade på film och läste.

På söndagen så var det både fars dag och Lovas födelsedag. Så jag pratade med min älskade vän och min älskade pappa på förmiddagen.

På eftermiddagen gick jag först ut med Ninjo. Vi vandrade runt i Rinmansparken. Det är så fint där för det är löv över hela gräsmattan så det lyser orange där!

När jag lämnat plutten så åkte jag till katthemmet, gav katterna mat och så. Självklart så gosade jag jättemycket med dem också, jag passade på att gosa med allihopa, det var extremt mysigt. 



Ja, en mysig helg helt enkelt :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0