Jag älskar Zambo

Nu är jag tillbaka, han kom inte när jag ropade så jag antar att han vill vara ute ett tag till.
Kanske att han är ute ända tills Susanna kommer hem, när nu det är.

Det är så mysigt att passa Zambo, jag älskar att göra det.
Nu på hösten är han mest inne och sover, och jag är också mer inne än ute, så jag ser honom väldigt sällan.
Därför blev jag så glad att jag skulle passa honom igår kväll och nu på förmiddagen, så att jag får gosa med en annan kisse också, och inte bara sötnosarna på katthemmet.
Zambo är ju faktiskt min favorit, honom känner jag ju mest, jag förstår honom.

Några saker som jag älskar allra mest med Zambo:

* Hans underbart gulliga sovställningar. Igår tex, så låg han på rygg, med tassarna i luften, och huvudet hängande ner för sängkanten!

* Hans nonchalanta sätt. Varje gång jag ser honom så blir jag jätteglad, och vill att han ska komma till mig. Ibland gör han det, men oftast så typ himlar han med ögonen och ignorerar mig totalt. Som om han vill säga "Äsch, jag struntar väl i dig, jag har mycket viktigare saker för mig"
Jag tycker att det är så charmigt.

* Hans lukt. Jag upptäckte inte förrän igår kväll vad gott han doftar. Jag har alltid tyckt att katterna på katthemmet luktar så himla mysigt, men igår märkte jag att Zambo luktar precis likandant. Jag älskar doften av katt, den är bättre än doften av hund om man frågar mig.

* Hans utseende. Han är så vacker hela han. Han är tjock, men det tycker jag är jättecharmigt med honom, det gör honom mer gosig. Blank, svart päls som ser mörkbrun ut i solen. Jättelen och mjuk päls som jag älskar att dra mina fingrar igenom. En liten vit fläck på halsen. Riktigt vackra, gula ögon som lyser i mörkret. Söta små tassar.  M.m.


Jag älskar tjocka, gosiga Zambo helt enkelt ♥





Katter är nog faktiskt, om jag tänker efter, det allra vackraste djuret jag har sett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0