Ledig dag

Hejsan! Idag har jag ingen skola, för alla lärarna är i Kolmården. Det känns skönt, jag passade på att ta lite sovmorgon, kände att jag behövde sova lite extra. Inte för att jag brukar sova dåligt eller så, men jag har på endast 3 dagar skapat en sådan stor passion för att skriva dikter, (har skrivit 40 st nu och har märkt att det är ett bra sätt för mig att få utlopp för mina känslor) att jag skriver för brinnande livet tills jag blir helt slut, och det dessutom blivit midnatt. ;)

Så eftersom att jag är ledig idag så tänker jag göra massa saker som jag inte brukar hinna (eller orka) annars.
Tex så har jag två hemuppgifter; jättemycket matte (flera sidor i boken + 2 papper) och så det roligaste: En powerpoint om en hundras. Alla vi djurelever i min klass fick en ras var att göra en powerpoint om, berätta allting om rasen, historia, utseende, användning mm. Jag skriver om en väldigt vacker hund som jag länge velat veta mer om. Nu vet jag allt. Rasen heter Weimaraner, och brukar kallas "det gråa spöket" på grund av sin silvergrå päls och bärnstensfärgade ögon. Det är en ras som verkligen fascinerar mig, så det är jätteroligt att skriva om den!

Annars idag så ska jag ut med Ninjo, gå på stan, och sjävklart, skriva dikter :D


Ha det bäst ♥



Det är något särskilt med dem, något jag inte kan sätta fingret på vad det är.
Fast så tycker jag om de flesta hundraserna.
Men en vacker hund är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0