Skolan med verkligheten som klassrum ♥

Hej hej! Gud vad trött jag är nu, det har ju varit höstlov i en vecka så idag var första dagen på ganska länge som jag varit tvungen att gå upp när klockan ringer. Det kändes ovant och jobbigt först, men sen, när jag träffade kompisarna i min klass, så blev allt genast jättekul och tröttheten var nästan som bortblåst.

På förmiddagen så var vi i Parken Zoo som vanligt, först så gjorde vi exakt samma saker som förra gången vi var där, i exakt samma ordning också. Först matade vi fiskar, grodor, insekter m.m, i huset som vi har som klassrum när vi är där.
När alla djuren där fått mat så gick vi ut och försökte göra alpackorna tama genom att locka på dem med päronbitar.
Det kunde ha gått bättre haha, bara en ville äta ur våra händer, de andra sneglade surt på oss eller sprang iväg.

Efter det misslyckade försöket så gick vi in och städade hos de jättesöta råttorna och gav dem mat och vatten.

Sedan var det dags för ett extremt misslyckande...
De 3 minihästarna (Doris och hennes unge Sixten och pappa Elvis) skulle fångas in så att vi kunde sätta på dem en grimma och borsta dem. Doris var det inga som helst problem med att fånga in, och hon stod bara och njöt när hon blev borstad och jättefin. Ungen var lite ovilligare, vi fick ha stort tålamod och vara väldigt bestämda.
Men så var det dags för Elvis, och herregud, inte visste jag att det kunde vara sådär svårt att fånga in en häst.
Det var helt omöjligt!!! Jag trodde inte att hästar var så snabba, särskilt inte den där lilla! Vi försökte omringa honom och tränga in honom i hörn och locka med mat, ja allt försökte vi med. Men det gick inte alls och till slut så to våra tålamod slut så vi gav upp. Då var vi väldigt leriga, efter att jagat runt lilla hästen i leran ett bra tag.
1-0 till kungen ;)

Efter lunch så åkte vi tillbaka till skolan för att fortsätta med vårat projekt om djurskötsel.


Jag bara måste berätta en sak som är helt sjukt rolig! (tycker jag alltså)
Jag tycker ju att min skola är otroligt mysig och hemtrevlig och allt.
Nu är det så att en sak har hänt som har gjort skolan helt himla underbar.
Vi har nämligen fått djur dit! En kanin och två marsvin. Snacka om att jag ska sitta och gosa med dem ofta :D
Jag är sååå lycklig!




Ta hand om er och varandra ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0