Basmaskinskörning

I onsdags så åkte vi från skolan kl 9. 1,5 timme senare var vi framme på Skogslotten där vi bodde under de 2 dagar vi var i Norrköping.
Först när vi kom dit så fick vi välja vilken vilken stuga vi ville bo i. Alla de små röda stugorna var mysiga, vi valde tyvärr den med hårdast madrasser, men jag fick sova uppe i våningssängen och det tyckte jag om. Förutom att jag hela tiden oroade mig för att jag i sömnen skulle vända på mig så att jag ramlade ner haha. Jag ramlade aldrig ner ;)

När vi gjort oss "hemmastadda" så var det lunchdags, och sen började det hårda men roliga arbetet.
Mina rumskompisar och jag fick köra traktor första dagen, efter teorilektionen. Gud vad nervös jag var, både innan, efter, och allra mest under själva körningen. Traktorn var ganska hög, det var lite läskigt att sitta uppe i den. Jag tyckte faktiskt att det var ganska svårt att köra den, särskilt att backa, som jag totalt misslyckades med varenda gång, i stället för att backa in mellan två koner så backade jag rakt in i dem, jag lyckades även med att ställa mig totalt på tvären, "traktorgubben" skrattade en aning mycket åt mig då, han sa att han aldrig varit med om det haha!
Man fick köra runt några varv, och man fick åka sicksack mellan koner. Mer än två timmar höll vi på.

Runt 5 på eftermiddagen var vi klara för dagen, helt slut var vi. Sent på kvällen var nästan hela klassen i "matstugan", sjöng singstar, dansade runt och bara hade allmänt kul tillsammans tills det var dags att sova.
Morgonen därpå fick vi jättetrötta dra oss ur sängarna halv 7 för frukost kvart i 7.
Halv 8 var det sedan teorilektion igen, alla var vi så trötta att vi höll på att somna hela tiden.
Det är inte det att jag tyckte att det var jobbigt att gå upp just den tiden som vi var tvunga att göra, jag år ju ändå alltid upp den tiden varje skoldag. Det var bara det att dagen innan hade varit så ansträngande och vi somnade lite för sent för vi gjorde "sanning eller konsekvens". ;)

Efter teorilektionen och lunchrasten så fick vi köra fyrhjuling. Det var så in i helskotta roligt, jag ville nästan aldrig sluta! Och om det inte varit för att det var superkallt, så hade jag kunnat sitta där flera timmar till.
Det var ganska mycket lättare att köra fyrhjuling än traktor, men att backa var mitt problem alltid.
Jag lyckades tyvärr med att göra vad som var totalt förbjudet, två gånger backade jag in i min kompis Jenny (alltså hon satt på en fyrhjuling, jag backade inte rakt in i henne) och en gång backade jag in i släpkärran.
Bara för att jag var så trög och glömde bromsa, en av fyrhjulingsgubbarna blev ganska arg på mig, ni vill inte veta hur mycket jag skämdes...
Men som sagt, det var otroligt kul att köra, vi fick köra upp och ner för små backar (typ jord/grushögar) och sicksack och lite allt möjligt. Roligast, och även läskigast, var att köra fort, jag gasade hela tiden, det var så härligt!

Ja, två timmars körning av fyrhjuling blev det, sen var vi lediga resten av kvällen. Så himla skönt, vi var verkligen helt slut.
Nästa dag var vi först lediga i två timmar, då tränade vi till teoriprovet som vi skulle ha senare den dagen. Två timmar var alltså den enda pluggtid vi fick...
Efter de två timmarna så fick jag köra fyrhjuling igen, för de tyckte att jag behövde träna mer för att bli godkänd.
Resten av mina rumskompisar körde traktor.
Jag fick träna på bromsning, som tydligen var det jag hade problem med.
Jag tränade och tränade, gång på gång. I 30 km/h körde jag en sträcka och sen skulle jag släppa gasen när jag kommit fram till två koner, och jag skulle stanna mellan fyra koner.
De första typ 4 gångerna gick det inte alls, men till slut så bestämde jag mig för att jag skulle klara det, det fanns inget annat alternativ. Och jag har ju märkt att om jag verkligen verkligen vill något, då lyckas jag med det.
Så jag gasade, släppte gasen och bromsade. Och jag gjorde allting precis som jag skulle, gud vad glad jag blev!
Då frågade den snälla av gubbarna om jag kunde visa att det inte bara var en engångsföreteelse.
Självklart gjorde det mig jättenervös, men samtidigt väldigt peppad. Och så gjorde jag exakt likadant en gång till.
Åh det kändes så bra! Han blev jätteglad för min skull och gav mig en kram.
Kompisarna hade suttit och kollat på mig när jag körde, och de tyckte att jag var duktig.

Att det finns så många snälla människor på ett och samma ställe, helt fantastiskt!

Teoriprovet klarade jag tyvärr inte, men jag kunde inte vara ledsen över det särskilt länge. För när jag kom hem till Eskilstuna så sken solen och himlen var helt blå, och mitt underbara hem och mamma väntade. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0