Katter, höst

Idag var jag på katthemmet igen. Det kändes verkligen härligt att komma tillbaka dit, jag har längtat dit ända sedan jag gick därifrån förra gången, för två veckor sedan :)

Där var det ganska annorlunda, ännu en katt har flyttat, men från karantären har det kommit tre nya. En långhårig och lurvig vit kisse med bruna fläckar. Hans namn är Lufsen och han är riktigt fin. Han flyttade idag men jag fick gosa med honom på förmiddagen.
Så var det en till långhårig och lurvig katt, Nalle Puh. Han är inte renrasig, men jag tror att han har Birma i sig. Han har klarblåa ögon och är så himla vacker, verkligen en fröjd för ögat!
Den tredje heter Kevin och han är "bara" en huskatt. Han är korthårig med en väldigt fin teckning, både fläckig och randig, med en stor vit fläck på halsen och vita tassar.

Alla katter på katthemmet är helt underbara personligheter. Ingen liknar någon annan, alla är otroligt speciella.
Jag älskar dem allihopa. De fascinerar mig hela tiden. De är fantastiska djur, jag är helt förälskad i dem. ♥


Vad jag har gjort där hela dagen idag:

*Dammsugit varje bur och hela rummet.
*Lekt med kattungen Ester och Kevin.
*Gosat med alla katter flera gånger. Förutom Pipen (för han kommer inte överens med de andra katterna så han får sitta instängd i sin bur)
*Ätit påläggschoklad från Tyskland. Så himla gott, visste inte ens att det fanns.
*Läst om hund och kattraser.
*Pratat med de supertrevliga människorna i personalen.

Haha, mitt svar när Kim lite efter 3 sa  "du kan gå hem nu om du vill, här finns inget att göra"
"Nej, jag trivs här!"
Jag stannade faktiskt till lite efter 4, fast jag egentligen ska sluta halv 4, snacka om att jag tycker om att vara där :)



Snälla Oktober, kan du inte snälla ändra vädret? Byt ut mulet mot soligt ibland. Ge mig lust att
gå ut så att jag får träffa min Ninjo. Få bort mitt dåliga samvete när jag aldrig går till honom.
Hjälp mig att hitta lusten och viljan till att ta en promenad med min älskade hundkompis.
Snälla, jag ska aldrig klaga igen, jag ska aldrig be om något mer igen. Gör bara mig denna
enda tjänst så kommer jag låta dig göra så mycket höst du vill. För jag älskar ju hösten innerst
inne, den är underbar, som alla årstider.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0