Det går inte en dag utan att jag har roligt minst en liten stund

Hej, jag hoppas att ni mår bra :)
Idag var det demokratidag i skolan, så vi hade inga vanliga lektioner.
Först så fick vi gå till våra grupper, med både ettor, tvåor och treor i varje.
Eftersom jag aldrig pratat med dessa personer förut och absolut inte känner dem, så vågade jag självklart inte säga ett ord. Helt knäpptyst var jag hela dagen, bortsätt från rasterna då jag pratade med kompisarna.
Annars bara satt jag där och tittade ner i golvet.

Som tur var så var jag inte ensam om att göra det, för en av mina klasskompisar som alltid pratar jättemycket när hon är med de 2 hon alltid är med men alltid annars är väldigt blyg, sa inte heller någonting. Det känns lite skönt att för ovanlighetens skull inte vara den enda i hela klassen som är blyg, (förutom jag så är det några till) jag gillar den förändringen. Men samtidigt så tycker jag självklart synd om de andra blyga för jag vet ju hur jobbigt det är att vara det, att alltid vara nervös, att inte våga prata fast man så otroligt gärna vill...

Vi hade debatt och fick lyssna på föreläsning, rätt så intressant faktiskt.
Vi pratade om att alla ska respektera alla, och att alla ska bli behandlade likadant. Sådant tycker jag är mycket viktigt, och för mig helt självklart.
Senare så gjorde vi en elevenkät, och sist så fick vi fika.

Just den här skoldagen var inte bland de roligaste ;)


Men desto roligare fick jag på vägen hem, för då träffade jag mina underbara vänner Lina och Jossan. Det var så länge sen sist, jag har verkligen saknat dem jättemycket. Att träffa dem gjorde hela min dag, så fort jag såg dem så blev jag väldigt väldigt glad! :D
Jag älskar er sötnosar ♥


När jag sagt hejdå till dem så gick jag och köpte fyra paket nudlar för 25 kr, min nya absoluta favoritmat! ;)


Jag har kommit på att jag verkligen är glad och har roligt varendaste dag nu för tiden, inte alltid precis hela dagen men alltid iallafall minst en liten stund.

När jag är riktigt glad så får jag mycket mer lust till att göra saker, så fort jag kom hem så började jag genast städa mitt rum så noggrant jag bara kan, och så har jag farit runt överallt som en galning och babblat på som en papegoja om allt och inget, och mest för mig själv haha!


Fantastiska älsklingsvovve!



Kram på er // Yorkielover

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0