En helt vanlig måndag

Den här dagen har varit som vilken måndag som helst. Hehe, knappast.
Eller, mitt humör har varit det samma som varje början på en ny vecka, alltså jättetrött men glad, entusiastisk och positiv.
I morse så hade jag inskolningssamtal. Där pratade vi om samma sak som jag hört varje år, att jag måste våga prata, framförallt våga fråga om jag behöver hjälp med något, stort som smått.
Men jag måste säga att jag har utvecklats ganska mycket, om jag tänker tillbaka på hur rädd jag var för att prata när jag gick på högstadiet, så vet jag att det är stor skillnad nu.
Jag är fortfarande livrädd att prata inför klassen, och jag vågar absolut inte alltid prata med klasskompisarna om vad som helst.
Men trots det, om jag får säga det själv så har jag gjort en klar förbättring :)

Efter det förtroliga samtalet så åkte jag till parken Zoo, för att ha en vanlig skoldag där. Mitt bland alla djur, det är så härligt!
Först var det teorilektion, den här gången om ergonomi, som ju är väldigt viktigt när man jobbar på tex zoo.
Vi fick även mata grodorna och resten av reptil, grodjur, fiskar, insekter, som vanligt.

Senare gjorde jag och två kompisar det enligt mig allra roligaste, nämligen matade alpackor med päronbitar. Alltså alpackor är helt otroligt gulliga, ser ut som en blandning av lama och kamel ungefär, fast mycket sötare!
Det var jättekul när de åt från handen, att få komma närmre dem än någonsin annars.
När vi gett dem mat så var det råttornas tur. Vi bytte mat och vatten till dem, och så lät vi dem klättra lite på oss.
Jag tycker att de är underbara små varelser!


Efter lunchrasten så åkte vi tillbaka till skolan, för att fortsätta med vårat projekt "djurskötsel"
Jag tycker att jag var duktig, några har precis börjat men jag jobbade hårt idag, så har skrivit en och en halv sida på datorn hihi :)


Jag måste plugga matte och flera andra saker, det känns ovant. För fram till alldeles nyligen så har vi inte haft något att jobba med hemma alls, och nu helt plötsligt så kommer allting på en gång.
Det är första provet på gymnasiet för mig och min klass imorgon, självklart matte...
Men det känns ganska okej just nu, jag förstår det allra mesta och känner för ovanlighetens skull att jag faktiskt hinner med.



Ha det bäst! ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0