Glad och lycklig

Nu tänker jag skriva vad jag tycker att det är för skillnader på att vara glad, och på att vara lycklig.
Först, att vara lycklig är enligt mig en mer intensiv känsla, och mer positiv.

Glad är jag nästan precis alltid, jag kan liksom vara glad även om jag är sjuk tex, och även om jag är ledsen så kan jag också vara glad. Jag är glad varje dag, och jag visar för alla hur glad jag är.
Visst, att vara glad är kul, men inte så speciellt.

Men lycklig, det är jag bara vid speciella tillfällen, av alla möjliga orsaker.
Jag kan bli lycklig av  saker som tex gulliga kommentarer/ sms och komplimanger.
Annat som ger mig känslan av lycka är att träffa de jag tycker om, vara med djur, promenader i skog m.m.

Den allra starkaste lyckan är för mig att träffa pappa, och umgås med Ninjo och alla mina andra vänner.

Jag blir också lycklig av många låtar, som har ett speciellt fint budskap eller en vacker text.


Glad eller lycklig känns även olika tycker jag, när jag är glad så ja, mår jag bra och är positiv tex.
Men när jag är lycklig så känns det i hela kroppen, jag blir liksom helt varm och darrar, jag kan inte sluta le, och jag har en extrem livslädje som ger mig massor med styrka och energi. Då känner jag att jag duger som människa. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0