I have cats on my mind ♥

Hej på er, jag hoppas att ni mår bra :)

Igår glömde jag skriva, men gårdagen var en rolig och mycket mysig dag på katthemmet. Det stället har verkligen blivit ett av mina favoritställen, jag trivs där så mycket att jag knappt aldrig vill åka därfrån!
Ett tecken på det är att jag igår slutade halv 5 (samtidigt som personalen) fast jag egentligen ska sluta en timme tidigare haha.

Vad som var kul igår var att dagen på min praktikplats var mer händelserik än det brukar vara, trots det låga antalet katter så hade jag någonting att göra nästan precis hela tiden.
När jag inte hade någon uppgift så satt jag bara och pratade med de supertrevliga kattvännerna som jobbar där.

På djurhemmet finns nu bortsett från karantän endast 6 katter kvar, varav en är inackordering.
Av de som jag träffade allra första praktikdagen finns faktiskt bara 3 katter kvar.
Alla mina favoriter har nu flyttat. Hela tiden kommer nya hemlösa stackare dit, för att få en andra chans till ett bättre liv. Det är inte lätt att vara en liten katt alla gånger...

Jag önskar jättemycket att jag kunde förstå hur katter tänker, vad som egentligen pågår i deras huvud.
Ikväll ska jag, mamma och Susanna (Zambos matte) gå på en föreläsning om katters beteenden. Det lär bli väldigt intressant tror jag!

Jag har ärligt talat fått katter på hjärnan, dessa söta varelser är nästan det jag tänker på allra mest nu för tiden.
Sedan jag börjat praktisera på katthemmet så har jag börjat intressera mig om möjligt ännu mer än förut, de fascinerar och förundrar mig så mycket. De är så vackra, så hemlighetsfulla på något sätt, så speciella... ♥










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0