Igår

Igår var jag lat från dagens början till slut. Först så vaknade jag tjugo över 8, ovanligt pigg och utvilad.
Medan jag åt frukost så pluggade jag matte (ja, jag börjar få läxor) jag var så duktig att jag gjorde det i 2 timmar :)
Jag gick även ut med Ninjo på eftermiddagen. Han var inte alls sig lik, trött och hängde med huvudet och ville inte gå.
Senare kom jag på att hans humör var förändrat pga vädret, lågtryck.
Det brukar annars vara jag som blir tröttare och på sämre humör när det är dåligt väder och han som är pigg och glad, men igår var vi båda helt tvärtom ;)

Men vi gick hem till honom och satt där och gosade desto mer istället.

Resten av dagen satt jag bara i tvsoffan under fleecefilt och kollade på film/tv.

Jag såg på en fullkomligt fantastisk dokumentär om ett lejon som hette Christian. Så himla rörande berättelse
Den handlade om hur två män adopterade honom när han var liten lejonunge, och hur de 3 blev de allra bästa vännerna. När han tilll slut blev för stor för att ha som husdjur så släppte de honom ut i friheten där han fick klara sig själv. Han klarade sig fint trots att han var så tam och levt med människor hela sitt liv, tack vare sina lejoninstinkter.
Tre år efter att de två männen lämnat honom där så åkte de tillbaka för att se ifall han skulle komma ihåg dem och komma till dem, som han alltid gjort när han bodde hos dem (han var verkligen som en hund, lika sällskaplig och allt) Och nog kom han ihåg dem! Först när han fick syn på dem så tittade han lite misstänksamt och noggrant, som för att vara säker på att det var just dem. Han gick långsamt mot dem 10, 15 meter. Sedan kunde männen inte vänta längre utan ropade hans namn. Då ökade Christian farten, rusade fram till dem och hälsade på dem genom att kasta sig upp på dem med framtassarna på deras axlar. De 3 vännerna kramades verkligen.
Man såg tydligt glädjen och kärleken i blicken på både människorna och lejonet.

Den återföreningen var det mest rörande och fina jag någonsin sett i hela mitt liv.
Inte mycket kan få mig att gråta, och särskilt inte filmer.
Men det här var helt verkligt, inte påhittat. Och deras lycka över att träffa varandra gjorde att tårarna rann. Stunden var för dem full av glädje och kärlek, ni skulle ha sett hur lyckliga de var över att vara tillsammans igen efter en så lång tid. 
Helt fantastiskt, jag kan inte beskriva känslan när jag såg denna dokumäntär, jag blev helt mållös.

Ni borde verkligen se den. Den är bara en halvtimme lång men jag kan lova att tiden går riktigt snabbt och att man inte blir uttråkad en sekund!
Den heter "Lejonet Christian" <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej sanna :)

ledsen att jag inte kommenterat på ett tag, läser iaf allt ;) jättekul att du trivs så bra ju :D

här är den videon om du vill visa folk så finns det lite kortare men så fint! Jag tyckte också att det var asfint!! http://www.youtube.com/watch?v=rkglYMYbyeo

2011-10-23 @ 20:21:18
Postat av: moa

det var jag som skrvev förra kommentaren förresten haha

2011-10-23 @ 20:21:52
URL: http://moaestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0