Jätterolig dag!

Idag har jag haft roligt precis varje liten stund! :) Först i morse så var vi i Parken Zoo som vanligt. Först fick vi ta hand om skötseln för reptilerna, mata dem, duscha dem och så.
Sen hade vi teori, om djur såklart. Det är alltid lika intressant, jag älskar verkligen att lära mig saker om djur.

Innan det var dags för lunch så gick vi till osthuset, för att ta hand om tamråttorna där. De gudomligt söta råttorna!
Vi städade hos dem och gav dem mat. Det bästa av allt var självklart att få gosa med dem. Två var väldigt skygga och sprang iväg när vi ville klappa dem, men det fanns en som var så otroligt social, den ville hela tiden klättra på oss och gosa. Så söt! :D

Efter lunchen så tog vi en omväg, och gick runt och kollade på massa djur.
Vi fick även denna dag se lejonungarna, och även de båda vuxna. De var jättenära, bara ca en meter från glaset.
De vuxna, och allra särskilt hanen med sin stora man, är så vackra att jag knappt kan slita blicken från dem.
Ungarna är rena definitionen av ordet söt, helt oemotståndliga!


Senare åkte vi ner till våran lilla skola för att börja jobba med vårat nya projekt.
Jag och jättesöta och snälla Jenny stannade kvar på skolan för att jobba lite extra. Senare kom hennes pojkvän, som också är den enda killen i våran stora klass (vi har fått två till klasskamrater så nu är vi 35 st!)
Vi hade bara tänkt stanna en liten stund, men vi skrattade så mycket och hade så kul så vi stannade ända till 5, när lärarna slutade haha!



Mina klasskompisar är för himla härliga och snälla och uderbara, och roliga osv. De är bättre än vad jag trodde. Jag känner mig så trygg när jag är med dem. Utan tvekan och helt ärligt kan jag säga att jag har hamnat precis där jag hör hemma och att jag nog inte kunnat få det bättre. Min klass gör mig verkligen riktigt glad, minst sagt ♥


Vackra färger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0