Känslor som inte kan beskrivas

Idag är en dag då jag inte kan beskriva vilka känslor jag har inom mig.
Det är antingen så att jag inte känner någonting alls överhuvudtaget.
Eller så känner jag så mycket att det är för mycket för min hjärna att ta in.

Jag är väldigt osäker på vem jag är idag, jag förvånar t.o.m mig själv med mina reaktioner på allting. Jag förstår mig inte på mig själv, varför jag gör och är som jag gör och är.
Det är svårare än man kan tro, att känna att man inte förstår vem man är.

Men en sak har jag äntligen bestämt mig för, och det är att jag inte tänker vara den jag "borde" vara eller den jag vill vara eller den jag "ska" vara. Nej, jag ska vara just den jag är. Visst gör jag många misstag, och visst ångrar jag precis allting som jag gjort och inte gjort idag. Men trots allt jag inte gillar med mig själv så tänker jag att inte kan förändras. Jag är jag och jag får acceptera allt som följer, både bra och mindre bra saker.
För innerst inne så vet jag att jag bara behöver tro på mig själv, lita på mig själv. Inte vara rädd för mig själv.
Acceptera mig själv. Lyssna på mig själv. För bara jag vet vad som är rätt och fel för mig. Bara jag vet hur jag ska kunna finna vad jag söker. Bara jag vet hur jag ska kunna förändra, förbättra vad jag vill ska förbättras. Bara jag vet vem jag är.
Jag ska alltid, oavsett allt, vara den jag är, äkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0