Rolig klass och roliga skoldagar

Mina skoldagar är nu för tiden ganska speciella. Speciellt roliga och allt. Särskilt de dagar då vi har våra lektioner i Parken Zoo.

För vi sitter där och har en helt vanlig teorilektion om djur. Så helt plötsligt skriar åsnan Mister högt så vi alla hoppar till!
Då kom jag verkligen på var jag befann mig någonstans haha!


Igår så började vi dagen i PZ med att mata reptilerna och amfibierna. Alltså tex eldsalamandrar och fiskar.
Jag och Johanna fick uppgiften att mata sprutfiskarna och axolotl. Den sistnämnda är förresten ett otroligt gulligt djur med ett riktigt speciellt utseende, sök på den på google så får ni se.
När den skötseln var klar så fick vi gå ut och kratta och skyffla ekollon tills lunchdags (vi var tvungna att få bort alla ekollon från marken för att de är giftiga för hästarna som går lösa där på Lilla Zoo. Det var ett enformigt jobb, men roligt. Ungefär som jag tycker att det mesta är i skolan.

På eftermiddagen så begav vi oss till skolan och tittade på två filmer, en som handlade om en leopards liv. Leoparden hette Tjololo, han var jättefin och en smart och skicklig jägare.
Den andra filmen handlade om anakondor. Inte direkt med på min tio i topp - lista på favoritdjur, men filmen var lite häftig ändå.


Jag älskar min klass, alla djurälskande tonåringar i den är så himla söta och snälla, och verkligen hysteriskt roliga, jag skrattar typ hela dagarna när jag är med dem. Jag tycker om allihopa, de är toppenmänniskor! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0