Roligaste fredagen jag kan minnas!

Gårdagen var så underbar. Jag har inte varit så lycklig på länge. Jag blev gladare och gladare hela tiden!

Först, i skolan, så fick vi lyssna när en lärare berättade om vad man ska tänka på när man ska prata inför klassen. vad man ska och inte ska göra. Hur man ska göra så att de som lyssnar tycker att det är intressant tex.

Att det är så mycket som man måste tänka på gjorde mig ännu mer osäker, men jag vet att det var ganska nyttigt att få veta också. Någon gång måste jag ju börja kunna prata inför folk utan att vara rädd.
Vem försöker jag lura? Jag är sådan, jag är osäker på mig själv, osäker på vad andra ska tycka och tänka, osäker på hur jag ska vara för att folk ska tycka om mig.
Jag kommer nog i hela mitt liv ha lite av den rädslan i mig, paniken när många, eller bara några få, personer ska titta och lyssna på mig.
Usch, det är hemskt. Det värsta är att ingen förstår.


Men men, nu skulle jag inte berätta om min osäkerhet, utan om vilken rolig dag jag hade igår.


Senare på förmiddagen så skulle vi skriva utvärdering om hur vi tycker att det är på våran praktikplats.
Eftersom jag älskar min praktik och är en väldigt positiv elev (oftast) så hade jag bara väldigt positiva saker att skriva.


Sen var det lunch, och efter det så jobbade vi i våra grupper och gjorde klart vårat projekt.
Det gick jättebra, i början var vi väldigt ambitiösa. Men inte så länge.
Jag och de klasskompisarna som är in min grupp (som förresten är precis dom som jag hoppades att jag skulle hamna tillsammans med så jag är jätteglad för det) var väldigt förvirrade på eftermiddagen, vi hängde inte alls med vad som hände, alla gick åt olika håll och nån sa att vi skulle göra en sak och nån annan sa att vi skulle göra nåt annat, och vi blev till slut så uttråkade av att inte ha någonting att göra, att vi blev ganska oseriösa.
Det hela slutade med att vi satte oss i soffan och skrattade mer än vi jobbade ;)
Kul hade vi, man kan nog inte ha så mycket annat än roligt med de obeskrivligt söta och roliga tjejerna!


När vi slutat så pratade jag med Lova, för första gången på jättelänge. Så att få höra hennes röst och prata med henne gjorde mig ännu lyckligare än jag redan var.

Sedan, när jag trodde att jag inte kunde bli så mycket lyckligare, så träffar jag Iza och Towe. Mina älskade vänner som jag saknat så mycket!

När jag pratat en stund med dem så åkte jag till Melanie och var med henne några timmar, och det är alltid jättekul. Pratade med Lova en gång till när jag var hos Mel också :)


Faktum är att jag kortfattar väldigt mycket nu, för att inte inlägget ska bli för långt haha, det hände mycket saker må ni tro! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0