Almost too good

Hejsan, hoppas att ni har en härlig lördagskväll!
Det har jag, faktum är att jag har det bra största delen av tiden i allmänhet, den senaste månaden.

Real passar mig så perfekt, det känns verkligen som att mina drömmar kommer att besannas en vacker dag, och att det inte kommer att dröja allt för länge. För de här åren på gymnasiet, på naturbrukslinjen, är bara början. Början på ett liv där jag kan känna mig riktigt levande, mer som mig själv. Början på framtiden jag själv väljer. Början på... allt.

Gårdagen var en ganska bra dag, full av lite misslyckanden men med mycket skratt.
För vi har alla i klassen en gruppuppgift att intervjua någon om "en dag på jobbet", en, i min grupps fall djurvårdare i Parken Zoo.
Men vi väntade allt för länge med att ringa och boka intervju, vi fick uppgiften i måndags men ringde inte förrän i torsdags, dessutom för sent på dagen. Väldigt dumt gjort av oss.
Så vi försökte igår igen, Mira som är bäst av oss på att prata fick ringa. Hon fick ringa och ringa och ringa. Ungefär 11 gånger! Snacka om att hon tröttnade på att upprepa sig om och om igen ;)
Till sist åkte vi till PZ, bara för att få höra att djurvårdarna var för upptagna för att ta emot oss. Vilket jag egentligen förstår, de har ju fullt upp med att se till att djuren mår bra :)

Så vi fick improvisera ihop en powerpoint, det gick väl sådär men vi hade väldigt kul kan jag ju säga haha!


Jag kan knappt förstå hur bra allt har blivit, det känns nästan FÖR bra, som ett tecken på att det snart kommer hända något väldigt dåligt... Men jag kan inte låta bli att vara lycklig.

Men en sak som jag måste lära mig är att jag inte ska börja tycka  för mycket om någon innan jag riktigt känner den.
Jag blir bara besviken då, jag måste lära mig att acceptera när det blir förändringar, och att inte förvänta mig för mycket när jag träffar nya vänner.





Varma kramar till er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0