Both warm and cold at the same time

Idag har jag varit väldigt kall, väldigt varm, och även både och samtidigt.
Vi hund/djur elever i min klass var ute vid brukshundklubben vid viptorp idag.
Det är ett fint ställe, och fullt med stora ängar för hundarna att springa runt på. Men det är inte klokt vilken otur vi hade med vädret idag. Bara ösregn och kyla, inget annat...
Så i regnet och kylan tränade vi med de, som tur var träningsvilliga hundarna, i 4 timmar. Fyra riktigt långa timmar som aldrig verkade ta slut. Helt ärligt, till slut ville vi inget annat än att få åka hem, för ingen tyckte att det var särskilt roligt längre, knappt hundarna heller.

Jag och Mira tränade vidare med vackra spetsen Nemo, idag lyckades jag ännu bättre när jag tränade lydnad med honom, han tittade upp på mig flera gånger och lyssnade. Det kändes härligt! :)
Vi gjorde också massa roliga saker med honom, tex släppte honom lös på en stor gräsmatta så han fick rusa runt, träna lite agility, och testade några roliga tricks. Han var jätteduktig på det mesta.
Så lite kul hade vi faktiskt, trots att mina läppar var helt blåa och jag darrade som ett asplöv...


När jag kom hem så åt jag en burk med varma nudlar och tinade då upp, lite senare fick jag ge mig ut i kylan igen för att gå med älsklingen Ninjo på en promenad. Jag måste erkänna att jag verkligen inte ville gå ut med honom idag, jag hade precis blivit varm och jag var tröttare än jag varit på länge.
Men jag gick ändå, för jag mindes vilken glädje han ger mig, att han är som min egen sol.
Och självklart, av hans närvaro blev jag piggare, gladare, och främst, väldigt, väldigt varm i hjärtat. ♥


Kommentarer
Postat av: Fassan

Asplöven darrar inte!

2011-09-22 @ 19:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0