En stor och bra klass

Hej på er :) Idag var första riktiga arbetsdagen i skolan, med riktiga lektioner.
Haha, Marina hade sin otursdag idag, allting gick fel redan innan skolan börjat.
För Mira var det snarare en turdag, hon har äntligen hittat någon som är som hon. Lika helgalen och med lika konstig humor :P Hon heter Jenny och Mira och hon hade väldigt kul tillsammans idag. Jag är glad för deras skull!

Första Engelskalektionen var idag. Det var roligt, vi fick svara på några frågor och skriva en kort text om oss själva. Sådant älskar jag att göra. Vi fick även lyssna på en väldigt lång text (så lång att vi nästan somnade) och i grupper prata om tex våra favoriter av olika saker. Till skillnad från på högstadiet så vågade jag prata på engelskan idag, fast jag var med såna som jag inte känner så väl. Jag var inte rädd konstigt nog.

Men jag tror att det är för att på högstadiet så visste ju alla vem jag var, den tysta tjejen som man inte fick mycket ord ur. Men här vet liksom ingen förutom M & M hur jag är och varit, så här kan jag vara vem jag vill.

Våran klass har blivit en person fler nu, men nu tror jag inte att vi blir fler. Det skulle nog bli för mycket ;)

Ja många är vi, men vi är en bra klass. Vi är väldigt lugna, och väldigt väldigt tysta.
Lärare brukar ju få säga åt sina elever att vara tysta, men våra lärare måste säga åt oss att prata, och vi gör det inte alltid ens då. Helt otroligt egentligen, jag trodde inte att det var möjligt att det kunde finnas en sådan klass!
Men jag klagar inte, alla är snälla :D



Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: m

va glad jag är för din skull sanna! man sitter med ett leende på läpparna när man läser!

2011-09-01 @ 21:41:55
URL: http://moaestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0