Favoritdjur? ♥

Igår var jag på kattutställningen i Vilsta i två timmar. Då var det långhårskatter, idag är det korthårskatter.
De lurviga katterna var otroligt vackra och söta, jag gick runt flera varv i hallen och kollade på samma katter flera gånger. En del fastnade jag för mer än för andra, varenda katt var jättefin men en del fångade min blick mer.
Som den troligtvis största katten på hela utställningen, en kolsvart norsk skogkatt. Han var lika stilig som stor, det vill inte säga lite!
Och så fanns det en annan norsk skogkatt, den var ungefär morotsfärgad och så himla fin. Den jamade ynkligt hela tiden där den satt i sin bur stackaren, så jag klappade den lite genom gallret så att den skulle få lite sällskap.
Annars fanns det en stor kisse som var guldbrun med svarta ränder och vita tecken. Den hade så vackra färger att jag tittade på den en lång stund.
Kattungar fanns det såklart också, två av de sötaste var en ragdoll, som var jättesmal och jätteliten, och en vit liten sötnos med svarta och bruna fläckar.

Det var roligt att gå omkring och titta på de fantastiska varelserna. Jag får aldrig nog av katter, de fascinerar och förundrar mig totalt varje gång jag ser dem!

Tänk att det hela tiden ändrar sig vilket djur jag gillar mest av hundar och katter. När jag var på utställningen så tyckte jag att katter självklart var mina favoriter, och så tycker jag varje gång jag passar Zambo.
Men samtidigt, varje gång jag umgås med hundar, i synnerhet Ninjo, så gillar jag dem mer.


Jag tror nog att jag älskar båda djuren lika mycket, på olika sätt. Det låter mest rättvist så för båda är fantastiska på sina egna sätt. De är ju mycket olika varandra, det finns både fördelar och nackdelar med båda.
Hundar kan man göra mer saker med, ta ut på promenad och göra massa roliga saker.
Men samtidigt så är katter nog de keligaste och mysigaste djuren som finns.



Fina på sina egna sätt. ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0