Förändrad, samtidigt exakt samma person

Ni vet inte hur konstigt det känns för mig, att nästan aldrig träffa mina älskade "gamla" vänner numera.
Det är verkligen tomt, jag saknar dem varenda dag, ibland mer och ibland mindre. Jag är liksom lite som tredje hjulet i skolan ibland.
Jag vet inte när jag kommer börja vänja mig vid att vara utan dem, det lär ta ett bra tag.

Jag splittras från mina vänner, för att följa min dröm.


Det är lite läskigt hur fort allting har ändrats.
Men jag älskar er fortfarade obeskrivligt mycket mina vänner, och jag blir fortfarande jättelycklig varje gång jag ser er.
Det är nog det enda som inte förändrats. ♥


Real har förändrat det mesta. Jag har fått det bättre än jag hade trott innan. Jag är lite en ny person, fast samtidigt exakt samma blyga, osäkra tjej med det förfärligt dåliga självförtroendet. Det kanske är så jag ska vara, jag vet inte.
Snäll och rädd. Det kanske är jag. En tjej som vill vara snäll mot alla, men som inte vågar eftersom hon är rädd för att råka vara tvärtom. En tjej som bryr sig om alla, men är för osäker på sig själv för att visa det.
En tjej som nog aldrig kommer tycka att hon duger som hon är.
En känslig tjej som känner alla känslor otroligt starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0