Förändringar behöver inte alltid vara negativa

Hej på er! Nu har jag redan glömt mycket av allt jag tänkt skriva, så jag får improvisera helt.

Igår så var jag först i skolan som vanligt, och gjorde färdigt flera saker så nu behöver jag inte oroa mig för dem för nu är de gjorda :)
Annars hade jag jättekul med de klasskompisarna som jag tycker om mest, de är galna och knäppa men väldigt snälla. Även om de ibland gör mig mig blygare än vad jag vanligtvis brukar vara.
Men det har jag inte så jättemycket emot, de är roliga typer :D

Efter skolan så skulle jag egentligen åkt till Nyköping för att vara med Lova den här helgen.
Men olyckligtvis så hade stackars vännen blivit sjuk, så vi får träffas den 7:e oktober istället. Förhoppningsvis.

Så det var bara för mig att packa upp igen, sen ringde jag Melanie och var med henne ett tag för jag sa till henne att jag inte ville vara ensam, för då skulle jag sakna Lova alldeles för mycket. Och det är inte ens något positivt. Sakna är nästan det jag gör mest,, alltid saknar jag någon. Men jag vill helst inte sakna alla på en gång, då blir jag närmast deprimerad.


Men, det finns inget ont som inte medför något gott. Tex så är fördelen med att jag inte åkte till Lova att jag får vara med Ninjo, och bättre en så kan jag knappt ha det.


Förändringar är någonting som jag har väldigt svårt för. Svårt för att acceptera, svårt att vänja mig.
Men jag börjar långsamt lära mig att förändringar inte alltid behöver vara negativa.
Som tex att börja gymnasiet, jag var i början jättenervös och orolig, och visste inte hur i hela världen jag skulle klara mig utan mitt kompisgäng. Och visst är det jobbigt att vara utan dem ibland, då sätter jag mig för mig själv någonstans och sitter och bara tänker.
Men från dag ett på min nya skola i min nya klass så kändes det inget annat än jättebra, och jag visste att jag hade funnit min rätta plats, och att förändringarna var bra och inget att oroa sig för.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0