I'm Almost living my dream

Hej hej solstrålar! Det är inte särskilt ofta som precis allting är roligt hela tiden, hela dagen, och att man är glad hela tiden. För när det är så så är det lite för bra för att vara sant, det känns nästan som att man drömmer då.

Ungefär så är det för mig. Särskilt idag, har haft så roligt! Jag vill att ni ska vara lika glada och ha det lika bra som jag varje dag, jag vill att alla ska må bra :)

Vi var i Parken Zoo nästan hela dagen idag. Först så hade vi teorilektion, enligt mig jätteintressant. Lektionen var om tex djurplågeri och djurskydd, och om ryggradslösa/ryggrads djur.
Vi fick även ett nytt uppdrag, den här gången fick vi välja grupper själva så fick till min stora glädje vara med Mira hela dagen :D
Uppdraget var att välja 2 däggdjur i Parken Zoo, och skriva fakta om dem.
Min grupp valde dvärgflodhäst och manvarg, två väldigt söta och speciella djur som jag inte vetat särskilt mycket om tidigare.

Jag har märkt att jag lyssnar mycket bättre på lektioner och genomgångar nu än jag gjorde på högstadiet och innan.
Plus att jag kommer ihåg mer saker mycket lättare, det är tack vare den här perfekta gymnasielinjen, de flesta lektioner har något med djur att göra och då lyssnar jag spänt och 100 % koncentrerat. För det är så intressant, jag har redan lärt mig massa nytt om djur och sen när vi börjar jobba med dem och sköta om dem så kommer jag lära mig ännu mycket mer intressant och roligt om dem. Det ska bli riktigt spännande!

Jag lever nästan min dröm. Inte riktigt, men nästan duger perfekt för mig än så länge.



Ha det bra, och lev livet fullt ut! ♥












Kommentarer
Postat av: becca ♥

Jag ska leva de fullt ut och lite till ;) ♥

Jätte fiin bild! :d ♥♥♥

2011-09-12 @ 18:39:19
URL: http://horseprincess.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0