Mitt hjärta värker av grymheter mot djur

Jag vet mycket väl att det är näst intill omöjligt att förändra vad som händer, hur mycket man än vill så måste man förstå att man inget kan göra. det som sker sker. Hur hemskt det än är.
Jag pratar om djurplågeri, det mest tragiska jag vet. Jag förstår inte hur grymma människor kan vara mot djur, djur som inte vill något illa, som bara vill ha kärlek. Och vad får de tillbaka? Antingen dödas de, eller överlever men får sitt liv förstört för alltid.

I morse så läste jag igenom mitt nya nummer av min hundtidning, där stod lite om hundplågeri.
Texten var riktigt hemsk och tragisk, men jag förstår att den inte är någonting jämfört med verkligheten.
Att med egna ögon få se en misshandlad hund, jag kan knappt tänka mig hur hemskt det måste vara.
Jag förstår verkligen att djurskyddspoliserna säger att deras jobb känslomässigt tär på dem.
Men jag är glad att det finns änglar som dem, såna som vet att alla hundar är värd en andra chans i livet. Oavsett bakgrund.

Jag skulle vilja rädda livet på alla hundar i världen som inte har det bra. Alla djur över huvud taget.
Men jag har iallafall bestämt mig för att göra en bra sak, för ett sorts djur här på jorden. Ett mycket vackert djur som gör mig förundrad varje gång jag ser det. Katten.

I förmiddags cyklade jag och mamma de 5 km bort till katthemmet i Kälby, Skogstorp.
De hade nämligen öppet hus idag, alltså fick man gå in till deras skyddslingar, de söta missarna.
Först stod vi en lång stund och tittade på de vuxna katterna, en del var väldigt sociala, andra skygga och reserverade.
Men alla hade verkligt starka personligheter, och jag såg på dem att det enda de ville ha var kärlek och trygghet.

Senare gick vi ner till en mindre liten stuga, där fanns kattungarna.
Om kattungar har fått mitt hjärta att banka extra mycket förut, så är det ingenting jämfört med vad det gjorde idag, när jag träffade 5 bedårande kattungar, underbara varelser som behandlats väldigt illa.
De 2 lite äldre kattungarna var helt fantastiskt gulliga, busiga och sociala.
En av dem klättrade upp på min axel och bet mig i örat ;)
De yngre var väldigt försiktiga, jag fick inte klappa dem utan satt bara och tittade på dem. Så söta. Värda ett så mycket bättre liv än vad de haft innan de räddats.

En katt hade blivit dumpad i skogen, några kattungar blivit lämnade i ett pannrum. Och så vidare, grymheterna tar aldrig slut. Alla dessa katter har räddats och hoppas nu på ett lugnt hem där de kan få all kärlek och omvårdnad de behöver.

Efter det där besöket har jag bestämt att jag till nästa år ska bli medlem där. Hjälpa till, göra något bra för våran fyrfota vän.


En av de räddare av kattungarna. Så fin, värd ett underbart liv. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0