Möjligtvis det bästa jobbet någonsin!

Hej, jag hoppas att det är bra med er!
Själv har jag haft en superrolig dag.

Jag tror faktiskt att jag har glömt bort att berätta det, men den här veckan praktiserar jag på katthemmet.
Idag var alltså första dagen, vid halv 9 när vi (jag och min klasskompis Lovisa) kom dit så fick vi rundvandring och fick träffa personalen.
Sen så var det bara att börja jobba. Arbetsuppgifterna på morgonen var tömma kattlådan, fylla på vatten och mat, och städa burarna. Helt ärligt, det var riktigt kul :)

Senare var det dags för fika, efter det så gosade vi med katterna. Jag och Lovisa fick väldigt snabbt varsin favoritkatt, hennes är magra och lite försiktiga Susanna, med jättevacker färg och fin personlighet. Min favorit heter Zita, hon är en rödrandig och supersocial tjej som hela tiden ville klättra upp i mitt knä.
Båda är sötare än ord kan beskriva, och de älskar båda två att bli kelade med. Till min stora glädje!


När vi gosat jättelänge med sötnosarna så var det lunchdags, och sen så fick vi följa med en av personalen och lämna av en katt som tragiskt nog skulle avlivas.
Hon var en poliskatt, och hon var så aggressiv och samtidigt så himla rädd, att de tyckte att det bästa var att få låta henne somna in.
Det var en himla tur att vi inte stannade kvar när hon avlivades, det hade varit hemskt...
Jag ser fortfarande kattens skräckslagna blick där hon satt i buren. Helt ovetande vad som skulle ske, helt ovetande att hennes hjärta skulle slå sina sista slag. Usch vad synd :(


Förutom just slutet så var arbetsdagen riktigt rolig, jag kan nog inte tänka mig ett mindre ansträngande och mer roligt jobb. Jag längtar redan jättemycket till imorgon, till att få träffa alla de vackra katterna igen :D



Zambo är min absoluta älsklingskatt. trots alla fina katter på katthemmet
så ändras inte det! ♥




Kramar kattälskande yorkielovern Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0